Hannes nyverkad

2010-02-02 / 20:06:45
Tjo
Nu har hovis vart i stallet och fixat Hannes fossingar. Han tog ju av sej ena skon själv för ett par dagar sedan. Men nu tog vi av den andra åxå. Ska prova att ha honom barfota ett tag. Funkar det så är ju det kanon. Lättare att hålla rent i fötterna och han får inte lika lätt isstyltor. Sen får han kanske inte lika bra fäste när man ska promenera med honom *fniss* Kanske inte lika lätt att busa så då =)
Vet inte riktigt varför han hade skor på sej från början när han är så ung, men det va säkert för en bra anledning.
Men jag vill helst ha honom barfota så länge det går. Han går ju inte så hårt nu hellet.
Annars såg han bra ut i fötterna. Bär hovs rötan (heter det så?) är i stort sett borta. Men ska fortsätta tvätta med Hovdesinfektion medel nån gång i veckan för att få bort allt. Kommer iaf va mycket lättare att komma åt att tvätta med det nu när skorna är borta.
Lilla Plutten skötte sej jätte bra och bet inte hovis nån gång :)
Dom stora hästarna skulle vi ta någon annan dag.
Lite skillnad på Hannes och Ginos fötter ;)


Har även vart in till psykologen idag. Skönt att få prata av sej lite. Hon har även fixat ett möte med min nya läkare. Omöjligt att få saker att hända med dom nya läkaren och sköterska. Men med hjälp av psykologen har jag nu äntligen fått ett möte inbokat.
Så får vi se om jag kan få hjälp med att må bättre. Nån lösning måste det ju finnas? Nån hjälp att få? Ökningen av dom andra tabletterna har ju inte gett nå bra resultat iaf. Kanske blir det ytterligare ett byte eller fler innan de hittas rätt. Börjar bli trött på att byta och prova nya medeciner nu. Tror jag snart gått igenom all anti deprisivt som finns. Sen behöver jag ju få hjälp så jag kan sova. Det är ju det viktigaste för hälsan, att få sova.
Förhoppningsvis får jag hjälp. Även om jag inte har allt för stora förhoppningar. Vill iaf inte knapra starka sömntabletter som man blir helt död av. Vill kunna vakna snabbt ifall det skulle hända något. Nu äter jag insomnings piller, men kan nog behöva öka dosen. Vill iaf inte ha något som gör att jag blir "bakis" dagen efter.
Kommentarer!
Postat av: Skäggis

Tjolavippen på dig wierdo. Fick äntligen ändan ur och kikade på din sida.... fniss

Kommenterat - 2010-02-02 / 21:01:15
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: