Dagen blev som jag planerat

2010-02-07 / 16:44:50
Tjoo
Trots att jag vart vaken inatt och legat och planerat så har jag faktiskt orkat ta itu med det jag planerade. Annars är jag ju alltid för trött av att ha planerat så jag inte orkar ta tag i det hela i slutändan.
Men idag har det gått som jag velat.
Somnade om vi 8-9tiden i morse och sov till 11. Fast besluten om vad jag skulle göra :)
Vi tog en frukost tom så rejäl så jag gjorde mej gröt ;)
Sedan bar det iväg in till hööks.
Detta blev shoppat.
*sadelgjord
*schabrak
*bettlöst huvudlag :thumbup:
*medel till Hannes hovar
*ett täcke till Harry. Fanns bara ett litet kvar så det blev han som fick det.

Efter hööks åkte vi direkt till stallet. Gjorde iordning Jumjum direkt med nya schabraket och tränset. Sedan ut på en liten ridtur i det härliga vintervädret. Red först lite på fältet för att prova om det gick att styra och stoppa med det nya tränset. Gick så bra så.
Begav mej ut på en liten tur längst grusvägen.
På hemvägen blev Jummis rädd för något och tvärnitade från traven och vände på en 5öring. Jag flög i sidled och kände att jag skulle flyga av. Men jag har aldrig vart så fast besluten om att verkligen hålla mej kvar. Kravlade mej fast runt halsen och hängde halvt brevid honom. Kände att om jag skulle stupa i backen skulle jag fastna med foten i stigbygeln. Så efter massa kravlande och fsthållande lyckades jag ta mej upp i sadeln igen. Stäckte mej gött i vaden och ljumsken och axeln knakade till. Men jag satt kvar :)
Resten av vägen hem gick i lugn skritt. Kommer nog ha gött ont i morgon. Kanske inte borde hålla på med ridning längre?
Istallet väntade mamma och älsklingen. Dom höll på att tömma Ginos box på halm. så nu är även Ginosens box halmfri. Bara torv. Det är mysigt med halm men det blir att mycket mer arbete. Förhoppningsvis komemr det inte bli så jätte kallt.
Tog även en promenad med hundarna ute i solen.
Nu har vi precis vart och handlat mat. Ikväll blir det wooklövbiff. *mumma*
Har även beställt nya stigbyglar och stigläder. Va billigare att beställa och mamma bad mej att inte rida med dom jag har nu nå mer.

Som ni ser så blev dagen ganska mycket som jag hade tänkt mej. Förutom detta med panikhållningen runt Jumjums hals då förstås *fniss*
Blev några bilder från den lilla stunden som jag va på fältet och red.







Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: