Blev en ridtur

2010-02-06 / 18:47:44
Tjo
Nu är jag lite nöjd över mej själv. Samlade energi förut inna stallet så jag orkade mej ut på en liten tur med Jumjum. Va verkligen skönt för själen att få komma ut på honom en stund. Pulsade runt på fältet. Är ju mycket snö så det blev väl lite slitigt för honom. Men vi va båda två nöjda över att komma ut och röra på oss.
Hoppas på mer sådan energi.
Sen hade jag en liten mysstund med Hannes ute i hagen. Vi kliade varandra fast han va lite mer hårdhänt än mej :)

Ikväll börjar Melodifestivalen. Tycker inte att det är lika bra som förr. Nu är ju allt så utdraget på flera veckor. Va bättre när allt va en och samma kväll tycker jag. Men får väl kika lite på det iaf ;) Ingen aning om vilka som är med men det lär ju märkas.

Nu har jag vart uppe och städat hos katterna. Måste va det minst tacksamma jobb man kan göra. Så fort man är klar så kommer dom och ska skita ner igen *fniss*
Imorgon behöver jag en sväng in till hööks och fixa ny sadelgjord, bokskydd och medel till Hannes hovar. Shopping!! :) Får väl se om det blir nå mer än det inhandlat.

Här kommer några bilder på turen i stallet idag. Kanske inte så jätte kul att se på bilder på en otränad häst och ryttare. Men man måste ju börja nångång :)










Gino må vara svart som satan. Men på denna bilden ser det ut som han nästan är i himelen :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: