Dag 1- Presentera mig själv

2010-12-08 / 10:18:02
Tjo!
Då drar jag igång då.
För er som följt min blogg så kommer ju detta att bli en upprepning. Men jag måste ju följa utmaningen ;)
Weronica heter jag. Är 28 år ung (bara barnet i mina ögon)
Jag bor i en alldeles för stor villa med min älskade sambo Johan ♥
Tillsammans med oss bor 3 hundar, Lukas, Pimpen och Harry + 6 katter. Smöla, Siri, Kattis, Bäbis, Parvel och Mini ;)
Så det är inte så svårt att räkna ut att dte är djuren som är mitt liv och mitt intresse. Jag har även 2½ häst. Den ½a är min Älklings lilla häst. Gino en stilig frieserhings jag haft sedan han föddes. Jumjum en fd travare som jag nu försöker skola om inom AR. Och så lilla Hannes (även kallad Ior) som vi ganska precis haft 1år. Han är bara 2år gammal så vi har inte kommit så långt med honom än.
Jag ser mej själv som en glad och sprudlande tjej. Är inte typen som är elak mot andra bara för att må bra själv och jag tycker andra kan få leva sina egna liv medan jag lever mitt.
Jag har tidigare jobbat i mataffär, men så gick jag in i väggen och hamnade i djup deprission. Under tiden som jag blev sjukskriven gick jag hos psykolog som misstänkte att dte låg mer i grynden till allt det jobbiga för mej.
Därför skickade hon vidare mej till "hjärndoktorerna" Där jag fick gå en lång utredning med massa test och prövningar. När allt detta äntligen var klart så fick jag diagnosen ADHD.
Att få diagnosen kändes bra. Man fick lixom ett svar på varför livet har varit lite svårare än för andra och varför man gör vissa saker utan att kunna säga varför.
Har fått mycket hjälp under tiden och får nu rätt medeciner.
Tyvärr så har jag gått ner mej ganska rejälv under dessa år som jag varit sjukskriven. Mycket upp och ner, men mest ner faktiskt. Men jag kämpar på.
För ca 1år sedan tyckte FK at tdet var dax för mej att börja arbetspröva. Men vi var alla eniga om att jag inte borde börja i mataffären utan med något där jag håller på med det jag vill och trivs med. Hittade Bergsgården här i forshaga (ett stenkast från mej) Har varit där några timmar i veckan oc trivs som fisken i vattnet.
Har nu ett litet uppehåll därifrån pga ändrade program. Men hoppas få komma tillbaka i januari igen.

Ja vad kan jag mer presentera mej med? Tror att detta får räcka för idag.

Skriv gärna en komentar om ni antar utmaningen. Kan va kul att få kika in i andras liv :)
Kommentarer!
Postat av: Linda

Kul att du oxå hängde på utmaningen!

Kommenterat - 2010-12-08 / 14:27:09  | URL - http://lingla.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: