Tandis igen & Mini har fått 1a sprutan

2010-04-29 / 18:35:18
Tjoo
Har vart lite dålig på att skriva nu ett tag. Har väl vart trött och omåttiverad till skrivandet.
Men nu är jag här :)
Vad har hänt sen sist då? Kommer inte ihåg allt så det skippar vi och tar och pratar om nutid istället *fniss*
Idag har jag vart hos tandläkaren och lagat igen. Kan informera att orden det blöder mycket INTE är dom rätta orde nför någon som har skräck för allt som har med blod att göra :S Men även denna gången överlevde jag. Nu är munnen i toppskick ett tag igen :)
Fcik även en veterinärtid hos Werner idag med Mini. Hon har ju fått nått eksem liknande på halsen och över ögonen som hon kliat isönder. Och eftersom det inte blev något gjort sist jag va på kliniken med henne så tänkte jag att det kan va bra att låta en annan veterinär ge sin åsikt i vad det kan vara. Han trodde väl att det va någon allegi han åxå. Men tillsklillnad från andra stället så fick hon nu en behandling och inte bara en koll. Fick en spruta med kortison blandat med något anti(vad det nu va) Hon ska ha några sprutor till om några dagar. Nästa blir till helge. Skönt att iaf få prova nån form av behandling. Hoppas verkligen att det kan ge resultat.
Måste ändå lägga till att jag inte tyckte att det va nå fel på förra veterinären. Men det är ju skönt att få nån form av behandling. Den andra skulle ju skicka vidare "fallet Mini" till olika veterinärer för att få andras åsikter. Men det kanske inte ger något. Nu har vi iaf provat något.
Det är vad jag pysslat med idag :)
Måste ju gå tillbaka några dagar iaf nu. Så i onsdags på jobbet fick jag rida Js häst Murray. Hon passade mej lite bättre i storlek :P Red lite inne i ridhuset för att få känna på henne lite. Hoppas jag får fler möjligheter att rida henne och kanske tom träna lite för J. Känner verkligen att jag skulle behöva lite hjälp med min sits och spänningarna jag får i kroppen när jag rider. Får så himla ont i nacken och axlarna. Vet tat det är för att jag är som stelopererad när jag hamnar på hästryggen. Helt orörlig i överdelen. Vill ha hjälp att slappna av och få bättre sits.
Sen har degusarna flyttat till nytt terrarie. Lika bra att dela på ungar och vuxna så det inte blir massa ungar. Fast vet fortfarande inte vad det är för kön på dom små. Men nu blir det inget bråk i buren ifal ldet är pojkar iaf. Det går att ha flera hanar i samma bur. Men är det en hona med så blir det bråk. Tanken från början va att dom små skulle få flytta hemifrån. Men det slutade med att dom vuxna fick flytta istället. Till deras stora fördel med allt nytt :) Dom små verkar dock inte allt för ledsna över att föräldrarna flyttat. Om någon är intresserad så är dom iaf fortfarande till salu.
Har läst en hel del åxå. Läslusen håller sej kvar :) Har nu läst 14 Sagan om isfolket sedan 1a april. Har beställt fler så jag får fortsätat läsningen så snar tsom möjligt. Kommer nog ett gäng med posten i morgon.
Nu blir det tv och slappa lite. Är så himla sliten efter alla nätter utan ordentlig sömn.
Ha det gott!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: