Shopping på Färjestadshoppen

2010-04-17 / 17:46:27
Tjoo
Biide inget bloggande igår så det får ja la ta igen idag :)
Igår fick jag äran att rida snyggingen Lad på jobbet. Shit vilken häst han är. Snygg och maffig. Ev om jag har tur så ska jag va med på hoppträning på honom på tisdag. Hoppas att jag får det. Va längesedan jag hopptränade men jag älskar ju att hoppa och har väl lite kvar i kroppen får man hoppas. Men ska inte ta ut något i förskott för då blir jag bara besviken. På ridturen fick jag sällskap av Emelie och Amanda.
Sen ringde af till mej och hade läst min veckorapport och tyckte väl inte att det såg så bra ut :S Så ska på möte där i morgon. Ev komemr jag bli sjukskriven igen. Men jag vill nog göra färdigt dessa månader jag har på det nya programet för att se om det hjälper. Men får väl se hur det går med allt. Men lite apigt är det ju att jag behövt gå igenom allt detta i dessa månader för att sedan få gå tillbaka till läget som jag tidigare inte ville lämna. Känns som att jag gått igenom detta helvete helt i onödan. Även om jag är väldigt tacksam för att jag fått chansen att vara på Bergsgården. Vad jag får och inte får göra om jag blir sjukskriven igen vet jag inte :(
Vet ju att min hälsa inte har blivit bättre alls den senaste tiden utan mycket värre. Den största orsaken till detta är ju all ovisshet som jag fått och all press från alla håll. Sedan sover jag ju inte. Inte ens med sömntabletter. Är grymt stressad även o mdet är en inre stress som ingen annan ser. Psykiskt är jag ett nervvrak men även det håller jag väl mest för mej själv. Även om jag är bättre på att visa känslor och prata om mina problem lättare nu än för några månader sedan. Men jag skulle så gärna vilja få sova lugnt. Är så himla trött och matt och orkar ingenting.
Får väl se vad det bestäms på måndag på mötet.
På kvällen igår så löslongerade jag lilla Hannes. Men han såg väl inte riktigt vitsen med att springa runt i en volt när han kunde gå under tråden och fly :) Men efter lite ombyggnad av volten så gick det lite bättre. Han ska nog lära sej det där åxå till slut. Efter longeringen gick vi ut på fältet och tränade lite på att flytta runt honom, backa, sidövningar och allmänn hyffs i grimskaft. Där gick allt mycket bättre.

Så till idag då :) Har vart på färjestad rid och trav och shoppat loss lite. Blev en del saker och det gick på över 1200 :) Men det va saker som behövdes iaf.
Det blev inköpt:
*Kapson till Hannes för att lättare kunna longer honom. Han blir för star med bara grimma men vill inte ha bettet på honom då han kan tvär dra iväg åt nå håll. Vill inte dra onödigt i munnen. Så träns blir det under tömkörning.
*en saltsten och en slicksten med banan smak till Jumjum. Han älskar banan.
*ett grimskaft som va lite längre. Tänkte prova att ha Hannes på släp när jag rider och behöver nå bra att hålla i då :)
*B-vitamin
*linementschampo
*foderskyltar
*betfor
* Spillers foder till Hannes. Happy hoof heter det och ska va det bästa för fångkänsliga hästar. Va hackade örter och lite pelletsblanding som han säkert kommer att gilla. Innan har han bara fått en liten näve kraft och krosshavre. Men av detta kommer han kunna få lite mer. Stod att han skulle ha ca 1kg om dagen, men så mycket vet jag inte om det ska behövas.
Nu är man iaf förberedd med allt det bästa för att förhindra fång. Bra hö och foder, tränad är han åxå. Tycker allt är så bra som det kan få. Går det åt skogen så har jag iaf gjort allt för att försöka förhindra detta.
Efter shoppingen blev det en tur upp till stallet. Jumjum fick smaka på sin nya slicksten (dom andra åxå då förstås) Misstänker att den kommer va slut i morgon *fniss*
Påväg hem från stallet kom vi på att vi skulle åka upp till sisugården och gå en promenad med hundarna. Tji fick vi. Det va flera dm snö över spåret och ett islager. Gick några småstigar isället. Sen har vi grillat oss lite korv. Sen tog vi tag i min ena födelsedags pressent. Fick en klocka men armbande va för långt. Hade tänkt att åka in till stan och få det kortat. Men det har ju gått en månad och det blir säkert inte av. Så eftersom jag och älsklingen är så himla händiga och fingerfärdiga så kortade vi av den helt själva :) Och jädrar va bra det blev. Är väl ingen konst när man kan allt!!
Min fina klocka
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: