Sagan om Isfolket 1

2010-04-01 / 20:54:33
Tjoo
Kan lova att jag fick en smärre chock i morse när jag drog upp gardinerna i sovrummet och såg ett vitt lager på backen. Men som tur va så gav det sej tillslut och började regna istället *peiw* Sen har solen visat sej lite smått nån gång under dagen. Men i väldigt små doser.
Ganska nyss kommit hem från stallet och på hemvägen fixade vi med oss en pizza hem :) Blev lite Jumjum tid i stallet. Även om han är rakad till största delen av kroppen så har han börjat fälla ordentligt. Hannes och Gino fick stå och torka. Ingen ide att försöka borsta på dom håriga varelserna när dom är så blöta. Hannes såg ut som han precis gjort en permanent i håret. Krullig och fin :)
Dagen har vart ganska lugn för min del. Har vart helt sjukt trött hela dagen.
Men har iaf haft lite energi till att börja läsa 1a delen i Sagan om Isfolket :) Blev inte besviken alls faktiskt. Har fått höra att det säkert skulle vara en serie för mej. Blev lite skeptisk när jag såg framsidan av boken. Ser ut att va hur gammal som helst. Men precis som alla sagt till mej så va det verkligen något att läsa. Har nästan läst ut hela boken idag :) Tur att jag har 2an åxå så jag inte blir helt utan läsning i påskledigheten. Har även beställt 3,4och5 idag. Men dom kommer väl inte förrän i slutet av nästa vecka.
Är så glad över att ha blivit rekomderad denna serie. 47 böcker lär jag väl inte läsa ut på allt för kort tid. Fast fortsätter jag i denna tackten så är den väl avklarad på en månad *fniss*
Skönt att jag fortfarande har kvar lugnet till att kunna sitta och läsa. Det har ju kommit och gått i perioder förut. Har läst maniskt i några veckor och sedan tappat det. Men nu har jag ju inte gått många dagar sedan 9feb som jag inte har läst. 14 böcker har jag kommit igenom under denna tiden. DET är många böcker.
Hopaps att detta lugnet fortsätter att hålal i sej. Gillar verkliegn att kunna slappna av lite iaf.
Nu blir det soffa och tv resten av kvällen.
Ni får ha en trevlig Påsk alla mina vänner!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: