Hoppträning med Lad

2010-04-20 / 20:44:10
Jag klarade det!!!
Nu är det avklarat och jag är så stolt över att jag genofört det utan att ha dött :) Red för Anita Sande.
Det gick bra men kände mej osäker redan på uppvärmningen inne i d´ridhuset. Kände att jag inte hade full kontroll på den stora starka Lad.
Väl ute på ridbanan blev det inte bättre. Shit vad nervös jag var. Kändes som att jag inte hade nån broms. Eftersom jag kände mej så osäker så blev det inte mycket hoppande. Blev istället bommar. Va verkligen bra för min ridning att få rida för någon som ser alal mina brister och fel. Kände efter att tag att jag inaf hade lite koll på hästen och man kunde börja slappna av lite. I slutet tog jag lite mod och provskuttade två gånger :)
Eftersom jag inte ridit mycket på länge och inte har ridit Lad mer än två gånger tidigare så är jag rätt mör i kroppen nu. Imorgon lär det knappast va bättre.
Kan lova att detta stärkte mitt självförtroede jätte mycket. Även om min ridinsats va så himal bra så va jag iaf stark nog att genomföra det.
Mina hästar kommer få det jobbigt framöver när jag ska öva på det jag lärt mej *fniss*
Tack Maria för att jag fick vara med ♥
Bilder kommer i morgon. Nu är jag sliten, men ett smakprov iaf.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: