Hästarna fötter fixade

2010-04-15 / 20:11:29
Tjoo på er!
Idag va jag i stallet vid 10! va väldigt längesedan jag va där så tidigt utan att ha fodring. Varför detta då? Jo hovis har vart i stallet idag. Och jag behövde ta in hästarna nån timme innan så leran hann att torka och borstas bort.
Blev i stallet ett bra tag innan jag satte mej i bilen och åkte hem. Men nu är hästarna fina i fötterna igen :) Gino fick skorna avdragna för att gå barfota som han alltid gör på sommaren. Jumjum blev verkad och skodd. Hade gärna haft honom barfota åxå om han inte vart så öm i fötterna. Hannes blev verkad. Han ser mycket bättre ut i fötterna nu. Hade bärhovsröta innan men det va istort sett borta nu. Iaf mycket bättre än han vart. Men ska fortsätta att tvätta med sprit nån gång i veckan. Annars såg han bra ut i fossingarna. Han hade ju skor när jag löpte honom, men funkar bra utan skorna nu. Lättare att hålla rent då åxå. Inga spår eller tecken på fång som jag oroar mej och nojjar mej så för.
Va rätt sliten när jag kom hem från stallet. Är inte ofta jag är till stallet själv nu för tiden för jag har inte orken/energin till att klara allt själv pga att hälsan vart så dålig ett bra tag. Men jag klarade det idag iaf :thumbup:
Blev lite bokläsning när jag kom hem. Läste ut Isfolket 7 och har nu börjat med 8an *fniss* Får väl snart beställa ett gäng med böcker till :)
Nu tar vi kvällen och kollar på sveriges värsta bilförare.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: