Haft en lugn ocj skön påskhelg

2010-04-05 / 11:24:40
Tjoo
Nu är jag tillbaka efter att ha haft lite blogg ledigt under helgen.
Har vart en lugn helg med riktigt härligt väder.
I fredags va vi på påsklunch hos mormor och morfar. Gött med köttbullar och potatisgratäng :)
Sen har vi vart i stallet en del åxå. Samt tagit lite långpromenader med hundarna. Så vi har rört på oss ganska mycket under helgen.
Igår hade vi kvällspasset i stallet och skulle ta in hästarna. Tydligen är hästarna vana vid att komma in tidigare. För kl 19 hade Hannes gått ut ur hagen och stod utanför dörren. Men han fick att va ute en stund till.
Gick en promenad med hundarna och tränade lite koppelvandring med Pim. Han drar ju så förbaskat hela tiden. Hela hemvägen gick han jätte fint. Duktiga lilla hund.
Efter hundpromenixen tog jag in Hannes för att spola av honom benen. Men vatten som kommer ur en slang va helt plötsligt väldigt farligt tydligen. Så vi hann att bli lite ovänner innan han va tillräckligt ren. Han hade sprungit rätt friskt ute i hagen så han såg ut som en dynghög hela han. Sen va han nog hungrig och grinig åxå. Så det va lite sura miner innan jag tillslut fått behandla fötterna på honom.
Va hemma från stallet vid 20.40 tiden. Va längesedan jag kom hem därifrån vid den tiden :)
På kvällen kollade vi på 2012. Så nu vet jag att jag har ett tag på mej för att bygga en ark *fniss* Man vet inte vad man ska tro om detta med världens undergång. Det märks väl hur det går med det.
Har även läst ut sagan om isfolker 2 under helgen. Så nu väntar jag på att 3,4 och 5 ska komma med posten till veckan. Lite drygt att inte han ågot att läsa nu.
Snart blir det nog en sväng upp till stallet. Måste väl kolla så den lilla varelsen håller sej i hagen. Förstår inte varför han alltid ska rymma när ingen är hemma?
Hoppas ni åxå haft en trevlig helg!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: