Yr i bollen =S Varit på arbetsterapin idag

2009-03-06 / 15:56:39
Hejhopp!
Vet inte vad det är som smugit på mej. Men jag är sjukt yr i huvudet. Inte det vanliga virra som jag alltid har i huvudet utan yr och det dansar med dej.
Har varit så nästan hela dagen men tycker att det börjar bli lite värre nu.
Får väl prova att ta lite cola så jag får lite sött i mej.

Idag har jag varit på arbetsterapin och pratat med M. Planerade lite inför middagen som vi ska laga hemma hos mej inom en snar framtid.
Hon vill hjälpa mej och se vad det kan vara som utlöser att jag får panikattacker när jag lagar mat. Och sedan se lite hur jag fungerar i vardagen.
Ska bli trevligt men samtidigt kommer det nog inte bli en dans på rosor.
Hon vet att jag är kräsen och vet någolunda vad jag äter. Men så vill hon väl se om jag vågar prova något nytt åxå =) Jag är skeptisk *fniss*
Men vem vet, hon kanske hittar något som jag gillar jätte mycket.
Vi ska iaf laga någon slagt wook rätt. Fast med en massa minus (jag äter ju inte grönsaker) Så det jag vet att det kommer bestå av är strimlad lövbiff, ris, lök, creamfresh, och nån wooksås. Blir spännande. Gillar ju verkligen såser så jag hoppas att jag lär mej något nytt.
Sen ska vi med tiden försöka få mej att inte stressa upp mej och inte vara så manisk när jag väl gör saker. Utan jag ska vila med gämna mellanrum.
Jag blir ju verkligen manisk när jag kommer på något. Som nu när jag börjat rida så mycket, då kan jag nästan inte låta bli att rida bara för att jag känner ett måste begär. Detta gör ju inte ridningen till en hobby utan ett måste. Hästarna har ju vilat så mycket senaste året så dom dör ju knappast av att vila en dag.
Sen ska jag inte göra allt så fort. Tar även här stallet som exempel. När jag är i stallet så har jag rutiner, gör varje sak i sin ordnin. Skottar. gör mat, fyller på vatten osv. Detta kan inte brytas för då tappar jag bort mej.
Men nu fick jag en strikt manik som kommer skrika åt mej efter 30 mins arbete. Då MÅSTE jag ta en paus och gör något mer avslappnande. Tex gå ett varv med hundarna på gården eller bara sätta mej och andas.
Detta gäller ju inte bara stallet utan saker i vardagen. Gör jag något speciellt arbete/syssla, så SKA jag ta en paus efter 30 min.
Får se hur detta går. Kommer väl skvätta till varje gång den där saken piper på mej=)

Efter mötet åkte jag till Pets och köpte kattsand och pullver till Lukas. Glukosamin för hans leder. Han har fått det ett bra tag nu och varit väldigt pigg. Men så fick jag slut och han har varit utan några dagar. Hoppas att det är det som gör att han varit lite loj i några dagar nu.
Sen fick han följa med momor (min mamma) hem och få lite extra ompyssling. Är ju lite rörigt hemma nu med dom små som är kärlekskranka.
Hoppas att han snart piggnar till igen.
Piff och Puff är för tillfället ganska lugna efter att ha varit med momor på jobbet en stund. =)

Hästarna är jag helt fri från idag. Mamma skulle hjälpa mej. Fast jag hade tänkt åka upp och rida ikväll, men uppmanar mejsjälv att låta bli. Så det ska bara bli en lugn fredag kväll med älsklingen och tvn.

Nu har jag nästan varit manisk igen när jag suttit och skrivit så =)
Tar en paus nu!
Ha en underbar kväll!
Kram♥

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: