Solig men lite blåsig ridtur

2009-03-17 / 18:01:55
Tjoosan!
Dagen började ganska lugnt för mej idag.
Gick upp halv 10 och släppte ut hundarna och katterna. Sen tog jag det lite lugnt vid köksbordet med korsord =)
Sen bestämde jag och Marre oss för att mötas i stallet.
Riktigt härligt väder att vara ute i. Solen värmer så skönt nu. Tyvärr blåste det ganska mycket i stallet som ligger så öppet vid sjön.
Men vi tog oss ett litet ridpass på fältet till att börja med. Jag på Jummis och Marre på Gino. Jumjum fick fortsätta lite på träningen att kunna gå ställd på spår. Börjar gå riktigt bra i höger varvet men har svårare för vänster.
Efter en stund så bytte vi hästar så Marre fick prova på Jumjum för första gången. Och jag och min stela kropp fick slita uppe på Ginos slöa kropp =)
Tycker att det gick bra för dom. Jumjum höll sej lugn och fin. Gino jobbade jag lite med men kände att min nacke inte riktigt orkade med en tung häst idag.
Vi avslutade passet med en kort skrittur på grusvägen.
Gick som sagt jätte bra för Marre, men jag hoppas ändock att hon tycker Gino är roligare att rida *fniss*
Men det är kul att det funkar med båda hästarna. Är ju bra att växla lite ibland åxå så man tränar helt olika hästar.
Jag är verkligen jätte nöjd med mitt nya stall och ridsällskap. Jätte mysig och go tjej.

Nu har jag och älsklingen precis ätit mat från petrus kiosken. Resten av kvällen kommer nog bli framför tvn. Rätte för Rosing är ju idag =)
Lukasen är mycket bättre i sin näsa och svullnaden har gått ner. Verkar inte vara speciellt öm heller. Tur at tdet inte blev nå skit i såret som gjorde det infekterat.
Nu blir det annat!
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: