Skogstur med JumJum

2009-03-20 / 17:36:06
Idag efter all spänning över middagen var det skönt att komma ut i skogen lite. Jag och Jumjum tog en lagom tur. Blev dock en ganska kondis tränings tur =) För både mej och häst.
Travade hela vägen och han kändes så himla fin. Kändes som att han skulle kunnat trava på hur länge som hellst. Han låg på lagom men var pigg och vaken.
Han fick sträcka ut sej lite på vägen hem. Kändes hur fin som hellst, ända tills en tant kommer fram mitt från ingenstans och höll på att skrämma livet ur oss båda. Helt plötsligt hade jag en bulldozer i händerna. Kastade sej iväg och blev som en kamin. Fick iaf stop på honom utan problem. Men det var synd att det blev som det blev när han hade gått så bra.
Sen stötte vi på glassbilen. Och givetvis spelade den sin lilla trudilutt när vi skulle förbi. Trots att grusvägen är smal så gick det bra. Kan va så att jumjum hoppades på att dom skulle bjuda honom på något.
Glassbilen hade vi iaf efter oss resten av vägen sedan. =)
Väl tillbaka i stallet var Jumjum välförkänt av en riktig dusch. Vi har en "western" stolpe utanför stallet som hästarna kan sättas fast i. Men Jumjum går inte att binda för han får panik, så jag la bara grimskaftet över stolpen. Tjohoo va rädd man kan bli för ingenting. Han kastar sej iväg för han tror att han sitter fast. Och iväg flyger han. Kan lova att det var en lång ramsa som flög genom mitt huvud när jag gång efter gång näästan fick jag i honom.
När Jumjum kommer lös, ja då springer han, mycket, långt och länge om man har otur. Denna gång hade jag iaf turen att han sprang in bakom stallet och att grinden på baksidan var öppen. Så han kunde inte komma så mycket längre. Annars såg jag framför mej vad min fredagssyssla skulle bli. Leta häst.
När allt var klart i stallet blev jag inbjuden på fika hos M och K. Jätte mysigt och gott. Sen sitta och fick och ha hästarna precis utanför fönstret är ju hur mysigt som hellst. Man ser perfekt vad dom gör =)

Ja det var lite om dagens ridtur det =)
Märks att hästarna börjar komma igång nu. Speciellt på Jumjum. Han är väldigt pigg och allert även i hagen. Letar saker att få bli lite skrämd av så han kan göra ett litet busryck. Och grabbarna leker väldigt mycket i hagen med varandra åxå. Men Gino blir lugnare när han börjar komma igång i stället. Inte riktigt lika "gåpåig" och lättare att gå med. Annars har han ju sina små skutt och strapatser för sej när man leder honom =) Hoppas bara han kan vakna till lite mer i ridningen.
Kram♥
Glömde ju säga att jag fick sällskap av mamma i stallet åxå ♥ Så gullig och snäll som hjälper mej.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: