Ridtur med båda hästarna och Marre

2009-03-14 / 18:42:32
Tjoo!
Nu är stallet avklarat för dagen. Och nu blir det nog inge mer action för dagen.
I stallet hade jag sällskap av Marre.
Vi tog oss en liten tur och hästarna fick slita ganska hårt den turen =)
Tog grusvägen som går brevid 61an. Blev väldigt mycket trav på vägen där.
Försökte få Gino att bli lite piggare genom att jag låg snett bakom med Jumjum. Men det som blev het i den leken var ju givetvis Jumjum himself. Gino kanske tände till lite, men det var nog mest i ren skräck över Jumjums fladdrande framben. Det slutade iaf med att jag fick gå om med Jummisen iaf.
Båda ryttare och hästar var trötta när vi kom tillbaka. Men pyssel och dusch av dom blev det iaf.
Båda hästarna skötte sej bra iaf. Förståligt att dom blev lite slitna åxå för dom har gått mycket denna veckan.
Även hundarna skötte sej rätt bra idag. Gick att ha dom lösa i stallet utan att dom tog några längre egna turer. Den värst löptiden har väl gått över kanske.
Nu har vi kökat mat från Petrus kiosken och har väl inga direkta planer för kvällen. Men det blir väl Melodifestivalen antar jag för det verkar inte va nå annat att se.
Imorgon blir det en ridtur med Marre igen. Fast det får nog bli en lugn sådan.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: