Lördag 21/3 Ridning och Ikea

2009-03-22 / 16:53:42
Lite uppdatering.
Lördagen var det ganska mycket håll igång på oss.
Började med stallet på fm. Var det en ganska lång stund. Jag red Jumjum och longerade Gino.
Älsklingen var med och tog lite bilder under ridningen och när Gino rörde på sej. Men dom bilderna kommer inte upp nu.
Jumjum hade en ganska dålig dag tyckte jag till en början. Han var stel och ville inte lyssna och arbeta utan hade sitt eget race. Efter att ha kikat på bilderna så har jag dåligt samvete för att jag tyckte han gick dåligt. Har satt en pad under sadeln för jag ville att ryggen skulle få det mjukare. Men den ska nu tas bort igen. Padden alltså. På bilderna ser jag att jag hamnar för långt bak i sadeln och sitter nästan på kanten på den.
Jumjum måste ha sadeln längre fram pga en knöl han har under magen. Men padden gjorde att den komma föör långt fram. Men bara så ni vet varför sadeln sitter så långt fram annars åxå. Knölen på magen är inget han har oont av och är inget farligt. Men den sitter lite dumt till. Men han har alltid haft den och funkar bra trots detta.
Gino blev det lite löslongering på. Fick några fina bilder på honom, men dom flesta ser man verkligen hur han springer och bromsar på. Går ju inte ha för hög hastighet lixom. Hur skulle det se ut, han kan ju tappa vikt =)
Men som sagt. Bilder kommer.

Efter stallet åkte vi hem och käkade sedan begav vi oss in till stan. Strosade först runt lite på IKEA. Blev lite småplock inhandlat.
Sedan tog vi ett varv inne på coop. Där inget blev inhandlat =)
Innan vi åkte hem svängde vi in till stallet och tog in hästarna. Hade hänt lite tråkiga saker så vi hjälpte till lite. Sedan åkte vi och köpte lite gott till M som vi tyckte att hon var värd.
Kvällen spenderade vi i soffan. Kollade på Robinson och en film.
Jag var ganska trött efter att ha hållt i gång hela dagen. Men nöjd över att jag varit ute bland folk.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: