Kört Gino 1a gången på över ett år (tisdag)

2009-03-25 / 18:20:38
Tjo
Nu är det avklarat det som jag bävat för så länge nu =)
Igår satt jag Ginosen i vagn igen. Första gången på över ett år nu. Trodde att han skulle bli galen och knäpp. Han har ju varit lite lurig efter eksemtiderna.
Började med att kämpa hur länge som hellst med att få på honom selen. Den va onekligen inte gjord för latmaskar =) Men tillslut fick jag runt gjorden =)
Sen gick jag ut med honom för att sätta på kärran. Började med att lyfta den lite brevid honom och "prassla" lite med den. Ingen rektion.
Även kärran var något trång för Ginosmage men det gick att få på den iaf.
Innan jag släppte lös honom laddade jag mej själv på att få en resa jag sent skulle glömma.
Släpper lös och hoppar i vagnen utan problem. Jaha tänkte jag, lugnet före stormen. Sen hösr en stor suck från Gino och han luffsar iväg i sin vanliga lugna tackt och bryr sej inte alls om vagnen. Möjligen att han tyckte det var jobbigt att behöva anstränga sej. Tog förs nått varv på fältet men jag höll på att stussa ur vagnen för det var så gropigt och det blev väldigt tungt för grabben i snön.
Så vi spatserade iväg lite på grusvägen. Lallade på en bit och när allt gick så bra tänkte jag att han kunde få jogga lite. Inte heller där var det några problem. Han travade på så fint så, sakta men fint =)
Även förbi grannstalls hästarna höll han sej lugn.
Det som han hade lite svårt med var att vända med vagnen. Gan ville gärna böja hela sej men vi tog oss allt runt tillslut =)
Är jätte stolt över Ginosen och mej själv för att vi klarade detta så galant.
Verkar som han tyckte det var kul med lite varierande träning. Nu ska jag iaf försöka köra honom lite oftare.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: