KondisTränat båda hästarna

2009-03-11 / 18:47:15
Tjoo!
Idag har jag vart i farten =)
Eller ja, morgonen och förmiddagen spenderade jag vid köksbordet med korsord =) Men vid 14 tiden begav jag mej upp till hästarna.
Pysslade iordning i stallet först och gick en liten promenix med hundarna. Som förövrigt lyssnade bättre idag.
Efter det tog jag in Gino, redan då fast besluten om att det skulle hårdtränas =)
På med grejerna och ut på fältet vid sjön. Joggade runt nått varv i ganska lugnt tempo men fick sedan öka på lite. Sista varvet fick han galloppera. Gino gillade väl inte riktigt denna träningen då han hellst skulle velat stått kvar i hagen. Men han kämpade på bra ändå. Blev väldigt trött dock. Men hade bra flås och kändes som om han hade fått skritta lite så hade han klarat något varv till. Men det ska finnas vilja till det åxå =)
Efter det fick han sej en dusch och pyssel.
Kännde mej fortfarande ganska hurtig så jag tog in Jumjum och planerade in kondis för honom åxå.
På med grejerna och ut på fältet igen.
Värmde upp honom några varv i lugn samlad trav men ökade på tempot lite på raksträckan. Han kändes väldigt fin idag. Låg på lagomt i tyglarna och var framåt, men inte så het som han kan bli i tempo. Gick lätt att hålla honom utan att han skulle köra maxfart.
Även han hade bra flås. Blev som vanligt inte trött och hade nog kunnat kuta runt några varv till men det fick han inte.
Fick sej en dusch först, sedan linementerade jag benen och masserade ryggen på honom.
Skönt att båda hästarna fått gå lite hårt idag och att jag själv orkade med det. Men jag tänkte väl kanske inte på att båda måste gå imorgon åxå. Jumjum blir så stel om han får vila när han gått hårt och Gino behöver åxå mjuka upp sej.
Blir väl en liten skrittur på Jumjum med Gino som handhäst tänker jag.

Kul att man själv kommer igång lite åxå. Men min nacke/axel/skulderblad hatar mej och har gjort ett tag nu. Gör helt sjukt ont när jag går och sitter. Får hoppas det ger med sej och inte är något värre. Men får nog kontakta en kotknackare/massör snarast.
Och så har jag en visdomstand som tydligen inte vill vara kvar i min mun. Har jätte ont och det blöder hela tiden. Men med min tandläkarskräck så kan det gå så långt att tanden går ut själv innan jag kommit till tandis stolen.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: