Jumjums tur att bli körd

2009-03-25 / 18:28:16
Tjoo!
Idag var det Jummisens tur att få kärra bakom sej. Längesedan jag körde honom åxå men han har ju lite mer vana i detta.
Selen gick på honom något lättare =)
Han var som vanligt när man släpper lös honom att han nästan tar med sej ladan ut, men gick bra andå. Både dörr och vägg står fortfarande kvar =)
Väl ute på grusvägen var han väldigt pigg men inte het som han brukar vara när man kör honom. Låg på lite lagomt. Blev dock lite skarpare på vägen hem men igna bråkerier eller kast som han annars är ganska duktig på.
Även han tyckte att det var kul att få lite ändring i träningspassen. Men mina armar är lite trötta och skakika efter detta =) Lite mer häst att hålla i än Ginosen =)
Efter passet höll det på att bli en lös Jumjum igen när han skulle få sej sin dusch. Nedrans häst till att va så jävlig att tvätta. Denna gången hann jag iaf ta han innan han sprang iväg.
Nu känner jag mej nöjd över att ha fått bårda hästarna i vagn igen och ser fram emot lite omväxling i träningen.
Även om min nacke inte riktigt uppskattar detta med att köra häst.
Men den tycker ju inte om någonting verkar det som längre.

Annars har jag inte gjort så mycket mer under dagen.
Nu har jag och älsklingen ätit mat från Petrus kiosken och ska ta och slappa lite innan Det okända börjar på tv.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: