Jag är på G

2009-03-03 / 15:33:10
Tjoo igen =)
Nu har jag varit uppe i stallet helt ensam och haft mej en liten mysstund.
Gjorde klart allt i stallet i lugn takt och busade lite med hundarna som mest var intresserade av att leta ställen som löpande Fanny kissat på =)
Sedan tog jag in Jummisen och pysslade om honom och fick på honom grejerna.
Tänkte först att lukas skulle bli med på en ridtur ner mot sjön, men icke. Han stannade så det slutade med att jag fick vända och rida på fältet i stället.
Joggade på och lät Jummisen arbeta i lugn trav. Höll mej först på raka spår men gick in på volt i slutet.
Märktes att han tyckte det var jobbigt med den nya blötsnön för han "sackade" ihop ganska fort. Tränade mycket på min egen sits åxå. Ska att få tillbaka sitsen jag hade för några år sedan. Om det så är det sista jag gör =) Mina muskler börjar sakta, mycket sakta, att bygga upp sej igen.
När vi var nöjda med passet så gick vi in och han fick sej en dusch och ännu lite pyssel.
Innan jag släppte ut Jummisen så gick jag ut och löslongerade Gino.
Han var verkligen på hugget och hage riktiga benlyft och brallade runt som ett rikigt busfrö. Men som vanligt när det gäller Gino så tröttnar han rätt fort och började då lalla runt mej i något som liknade trav =)

Känner mej riktigt nöjd när båda är motionerade och att jag fick fart på mej själv och åkte upp till stallet.
Känns verkligen som att jag är på gång nu. Hoppas att det håller sej såhär och att jag inte får ett nytt bakslag igen.
Men jag ska fortsätta att kämpa. För jag ÄR en kämpe!!
Kram♥

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: