Härlig skogstur med sällskap

2009-03-10 / 13:17:29
Tjoo!
Idag har jag nästan varit uppe med tuppen =)
Jag och Marre hade planerat in en ridtur. Så jag var i stallet kl 10. Tidigt för mej kan jag lova. Trodde aldrig att jag skulle komma dir först heller =)
Vi fixade först iordning i stallet tillsammans och mina hundar fick komma ut och röra lite på sej.
Sedan tog vi in hästarna och fixade iordning dom. Jag hade Jumjum och Marre hade Gino.
Sen begav vi oss ut på en härlig tur i skogen.
Kul att komma ut och ha sällskap för annars blir det ju inga längre turer ute när man är ensam.
Tog den lite längre skogsturen.
Var ganska lugnt tempo men hästarna fick jogga lite iaf.
Jätte skönt i skogen och inte lika blött som jag trodde.
Båda hästarna skötte sej jätte bra. Var lugna och fina.
När vi kom tillbaka blev det mer pyssel.
Skrapade hår på Jumjum som fäller som en tok nu. Men vet inte riktigt om det blev nå mindre för det. Ska bli skönt när vinterpälsen är borta.
Riktigt skönt att klockan bara är 13 och stallet är redan klart och båda hästarna motionerade.
Så nu ska jag ta det lite lugnt ett tag. Kanske försöka scanna in dom där fotona jag pratade på =)
Längtar verkligen till sommaren nu

Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: