Fredags motionerat hästarn

2009-03-14 / 09:54:32
Hejsan!
Glömde att skriva igår.
Dagen började med att vara ganska trög för mej. Hade ingen större ork till någonting. Seg och ont i nacken.
Men på em drog jag mej iväg till stallet. Fixade klart allt där först och plockade lite. Sedan blev det motionering.

Jumjum Blev ett riktigt dressyrpass idag. Ganska hårt sådant åxå. Försökte få grabben avslappnad på raka spår först. Men han var spännd och strissig och koncentrerade sej inte alls.
Efter mycket slit på spåret prövade jag honom på volt. Inte heller där hade han lust att lyssna. Men efter 40 mins trocklande fick jag honom tillslut att gå hyffsat. Gav mej direkt då eftersom jag inte ville att han skulle börja krångla igen.
Blev massa pyssel och slit med all vinterpäls som släpper. Sedan fick han gå ut igen.

Gino För denna grabben blev det longering i paddocken. Halsförlängare på i hopp om att han kanske skulle orka gå med den löst hängande där. Som vanligt lika bekväm och orkade knappt röra sej framåt. Stundvis gick han fint, men man var tvungen att vara snabb med berömmet innan han gav sej igen. Har aldrig varit med om en så bekväm häst i hela mitt liv!! Så himla lat. Det är inte att han inte orkar. Utan han har inte lust helt enkelt. Börjar tröttna kraftigt på detta. Vill ha hästar med go i. Vill inte ha en snigel som man får driva på och som släpar benen eftersen.
Förslag på vad jag kan ge honom för att få upp energin lite? Som det är nu tröttnar jag snart på detta och funderar på om jag verkligen ska ha han kvar.
Kommentarer!
Postat av: Marre

Du får inte göra dig av med Ginosen :-( han e ju såååå go fast seg....men han kommer nog igång bara han får upp flåset lite......Jag rider han mer än gärna så ofta jag kan om du vill lägga mer tid på Jummisen så du vet, det avgör du :-) KramKram

Kommenterat - 2009-03-14 / 19:05:38
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: