Action igår kväll "natt"

2009-03-27 / 10:09:19
Tjoo!
Inatt när vi skulle släppa ut hundarna för att kissa sista svängen blev det lite drag.
Började med att dom skällde som galningar. Inte det vanliga bjäbbet, utan dom var riktigt arga.
Ut skuttar jag i toffler och möts av en gigantisk muskelberg. Det slutar med att mitt stakets rivs och mina småttingar kommer ut till inkräktaren. Men då hade både jag och hundens ägare hunnit ut och hon fick tag på sin och jag fick tag på Pim som var hetast.
Såg inga skador på direkten. Men sen inne i ljuset hade Pims öga fått sej en liten törn. Men det var mer skaft och inget bett som tur var. Jag har inga fördommar för vissa raser, men jag vet vad en pitbul/amstaff kan åstakomma av bara ett hugg. Så jag ska va glad att detta slutade så bra som det gjorde.
Olyckor händer och jag vill inte skälla på någon. En vacker dag kanske det är mina som smiter. MEN har man en sådan hund kanske man ska försöka att hålla den kopplad? Den hade tydligen rymt under dagen åxå och hamnat i fight med min andra grannes hund.
Nu finns det 9 hundar på min gata och vissa av dom "biffiga" saker. Hoppas verkligen inte att det ska behöva bli skador eller ovännskap mellan grannarna i framtiden. Jag är inte den som blir sur i första taget, men vet att andra på min gata inte kommer att uppskatta en stor hund springandes lös och muckar med andra hundar.
Hoppas iaf att allt kommer gå bra. Vill kunna ha mina hundar ute på gården utan att vara orolig.

Kommentarer!
Postat av: Frida

Hej.

Läste och jag kände jag var tvungen och skriva :) roligt hur man uppfattar och har för olika relationer, erfarenhet från olika hundraser :)

Har du kvar hästarna i hynboholm?

/frida

Kommenterat - 2009-05-15 / 19:12:20  | URL - http://fridalundquist.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: