sadelprovning

2009-07-22 / 18:25:01
Tjoo
Har ett par veckor åkt fram och tillbaka till grums med sadlar som jag lånat hem i hopp om att de ska passa på Gino. Han har nog den mest udda form som en häst kan ha verkar det som. När mna kommer in i affären hänger det fler hundra tals sadlar men ändå är det bara ett få tal som ens vart värda att ta ner från hyllan.
Men nu tror jag att jag hittat något som kan funka ett tag. Jag gillar den och sitter jätte bra i den. Stadig och skön. Och den glider inte runt på Ginomannen heller.
Enda som kommer att behövas är en antiglid padd och en längre sadelhjord =)
Ska prova en sista sadel i morgon, men som det ser ut nu så tar jag den jag red i idag.

Dagens ridpass var lite roligare än vanligt =) Först och främst hade jag ju sadel (ridit barbacka på Gino i flera år) och sedan var mannen riktigt pigg och framåt. Han fattade galopp utan att stöna och han orkade hålla galoppen flera varv på volten. Vanligen tar han en djup suck efter halva varvet och bryter av. Kanske även han gillar denn sadeln.

Har även beställt nya ridbyxor och chaps till nmej själv. Måste ju kosta på mej lite =) Rider ju bara i träningsbyxor i vanliga fall. Men efter att faktiskt haft ridbyxorna på mej under några passa så förstår jag varför det faktiskt finns byxor för just denna sport =)
Hittade även ett regnställ som jag kan ha under dom regniga dagarna. Och med det menar jag att jag kan ha dom varje dag =)
Även skönt att ha när man ska ut med hundarna i dåligt väder.
Kram
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: