Lite uppdateringar =)

2009-07-12 / 13:00:17
Tjoo
Är ganska mycket att skriva ikapp nu sedan jag bloggade sist. Så ska jag få med allt får jag nästan skriva en bok =)
Ska iaf få med lite saker som hänt.

Har haft lite blogg semester just för att jag inte haft ork eller lust till att blogga.
Men nu har jag fått tillbaka min dator och då tycker jag att det är dax att börja igen =)

Hälsan
Jag har en längre tid nu inte mått allt för bra. Haft krypningar och ångest och allmännt frustrerad. En känsla jag omöjligt kan beskriva så någon förstår. Men det ska tydligen vara vanligt för ADHD fôlk =)
Hur som hellst så fick detta mej till att vilja prova ny medecin. Så för en vecka sedan snart så började jag med Ritalin i stället. Än så längeh ra jag inga värre bivärkningar, men har heller inte kännt av att det jag nämde tidigare har blivit nå bättre.
Har dock varit lite piggare några dagar, men kan vara så att jag inte haft tid att må dåligt denna veckan. Mer om det kommer senare.

Arbetsterapin
Jag går fortfarande på den en gång i veckan ungefär. Och nu har vi kommit så långt att jag ska på arbetsintervju i slutet av augusti *tjohoo*
Men mer om det kommer när vi väl är där, vill inte ta ut något i förskott som jag sedan blir besviken på.

Djuren
Alla djuren mår bra. Degusungarna är nu sålda så det är bara mamman och pappan kvar. Dröjer väl inte innan det är fler ungar =)
Hundarna är det som vanligt med. Pim är inge värre av allergin och lever ganska vanligt förutom tat han inte får några godsaker annat än sådant som han får äta.
Katterna, ja det får bli ett helt eget inlägg senare. Men kan redan nu säga att dom förökat sej =)
Hästarna har fått ha det ganska lugnt ett tag nu. Lite lättare skogsturer tillsammans med Marre och lite småträning. Men dom är inte i form på något sätt utan får ta det lite lugnt nu tills mina tabletter stabiliserat sej. Men lite har hänt även på den fronten som åxå kommer få ett eget inlägg senare =)

Hus och hem
Hemma ser det ut ungefär som vanligt =) Jag och Älsklingen har fått upp trappräcket och en grind så hundarna håller sej från övervåningen.
Ute har vi börjat pråla lite för rabatter men det går lite segt. Åxå regnar det ju så man nästan drunknar eller så är det så varmt så man svimmar. Har ju hela livet på oss att få färdigt i trädgården =)
Ny utemöbel har vi iaf inskaffat så vi kan ha det mysigt ute vid grillen.
Förra helgen hjälpte vi till att slänge ut allt skrot ur båtskjulet. Var ett riktigt slitgöra men nu är det klart. Blev några ton =)

Köpte mej en ny dator för ett tag sedan pga att den andra brann upp invändigt. Köpte en mini pc Vivienne tam (den röda snygga) Men lämnade in min andra för lagning. Och tur var väl det, för jag tröttnade rätt snabbt på att ha allt i mini format. Så nu har jag tillbaka min gamla lite större dator igen.

Igår fick vi det tråkiga beskedet att Fanny (vår stallhund) fått somna in. Så sorgligt. Hon har funnits där varje dag när man kommit till stallet i alla år jag haft hästarna där. Kommer bli jätte tomt utan henne som kommer och hälsar.
R.I.P Funny bunny ♥


Har helt klart hänt mycket mycket mer, men kan inte komma på något nu direkt. Men kommer snart med dom inläggen jag pratat på tidigare.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: