Söndag.... Pimp till akuten igen. Skadat öga

2009-02-02 / 13:06:56
Hejsan!
Så va man här igen... med ytterligare tråkigheter =(
Igår (söndag) hade Pim ett litet bråk med en av katterna, vilket slutade i en resa till djurakuten.
Han fick en klo i ögat och skräcken jag kände när jag såg honom går inte att beskriva. Hela vägen in till kliniken va jag säker på att han inte skulle komma hem med två ögon.
Inne hos veterinären fick han bedövning i ögat och massa droppar för att skadan skulle kunna lokaliseras.
Han har ett sår på hornhinnan men det "läcker" inget från det så för stunden är det inte så jätte farligt.
Han får inte klia sej för då kan såret gå upp och saker kan bli värre.
Har fått 2 olika ögondroppar att droppa i, antibiotika och cortison som han ska ha nu i en vecka.
Givetvis gör detta att hans allergi utredning blir framflyttad minst en månad då inga tester kan tas på honom med så mycket grejer i kroppen. Men nu är det ju viktigast att rädda ögat.
Min lilla älskling har verkligen otur.
Eftersom utredningen blir såpass mycket framflyttad så har jag gett honom ett allergiben som han får gnaga på. Han måste ju få något gott nu när han är dålig.
Han skötte sej jätte bra inne på kliniken och var jätte snäll.
Tråkigt att jag alltid kommer in här i bloggen med tråkigheter, men för tillfället är det mitt liv.
Händer inget kul och sånt jag ser framemot händer aldrig.
Allt är bara mörkt och tråkigt.
Hoppas verkligen att detta vänder snart.

Hästarna står det åxå still med. Jumjum har tappat en sko och Gino har tappat sina brodd och jag lyckas inte få i nya. Så jag hoppas på att hovis kan komma snart.

Vet inte vad som hännt, men alla mina nyare komentarer har försvunnit. så jag kan inte svara dom som komenterat. Vet att jag hade några nya som jag inte hunnit godkänna. Nu är dom borta =( Så till dom som skrivit, skriv gärna igen så jag kan svara.
Blir så glad när man kommer in i bloggen och får lite pepp och snälla ord.
Nu ska jag ta hand om sötnosen lite.
Kram♥
Kommentarer!
Postat av: Mia

En sån otur, stackars er, dig och de dina! Håller alla tummar att det vänder snart nu!!

Kommenterat - 2009-02-02 / 13:29:39  | URL - http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Bodil

Vilken otur med djuren. Hoppas det går bättre snart!

Du får gärna säga till om du vill ha hjälp i stallet, jag är fortfarande intresserad. :)

Kram!

Kommenterat - 2009-02-02 / 18:33:29  | URL - http://bodil.devote.se
Postat av: ia torarp

Tänker på dig och dina djur, fattar inte att all skit kommer på en gång!!?!!

Just pinscher drabbas ju av demodex, väldigt vanligt har själv en pinscher men har skonats just för detta, det enda som händer är att han mjällar när han blir rädd eller för stressad (vilket inte är så svårt, du vet ju hur dom är!!)

Lycka till så håller jag och skuggan tummar och tassar för er. Mvh ia

ps. gå in på Pinscherforum.se så kan du läsa om just demodex ett bra alternativ ds.

Kommenterat - 2009-02-04 / 08:45:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: