Onsdagens ridtur på Jumjum

2009-02-25 / 18:41:15
Även idag tog jag tag i saken och åkte upp till stallet själv.
Dolade och plockade och torvade ena boxen.
Sedan tyckte jag att det var Jumjums tur att få röra lite på fläsket =)
Slängde på grejerna och ut i snön.
Blev inte så mycket arbete i början då han behövde bli av med lite energi.
Så vi joggade runt i djupa snön och han fick lugna sej en smula.
Krävde inte så mycket av honom idag heller. Tycker att all snö gör sitt.
Men i slutet av passet fick han mjuka upp sej lite på en volt.
Han gick riktigt fint och lyssnade bra.
Avslappnad och fin i traven och gjorde sej inte till en fiolsträng eller var het som en kamin.
Var väldigt behaglig att rida idag.
Inne i stallet igen fick han massa pyssel.


Så idag är jag ännu mer stolt över mej själv =)
Nu på em har jag och Johan varit iväg och inskaffat mat till Lukasen och tittat lite i djuraffären.
Och nu landade vi vid datorerna. Helt skummt att ha allt klart så tidigt på en vardag. Annars brukar vi ju inte vara hemma från stallet förän vid 7 halv 8 tiden.
Så nu har jag hela kvällen på mej att ladda inför morgondagens besök på mitt jobb *suck*
Tycker verkligen att det är jätte jobbigt att jag måste dit på möte. Men samtidigt bra att få prata med chefen. Som inte är min chef så länge till. Då han ska byta till annan butik.
Så mitt i min förvirring ska jag även vara orolig vad som händer med mej nu i chefs bytet.
Men men, det ska nog ordna sej. Tycker inte att jag kan bli av med mitt jobb bara sådär.
Men det blir helt klart mer att tänka på i min redan överaktiva hjärna.
Jag grubblar helt klart för mycket...
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: