Fredagen- Först psykolog sen ridning

2009-02-28 / 07:08:17
Tjoo!
Idag har jag haft en dag med full fart igen. Började dagen inne i stan hos psykologen. Skönt att komma till den goa människa och få prata av sej lite. Hade en trevlig stund där med massa snack innan jag stressade mej viäg till forshaga igen.
Slängde i mej mat och hämtade hundarna, sedan bar det av till stallet.
Skottade och fixade maten först och lät hundarna roa sej lite innan jag tog i Jumjum.
Först fick det bli lite pyssel och gos innan sadeln åkte på och vi begav oss ut i solen som hade gått ner =)
Det var en väldigt stel och osamarbetsvillig Jumjum som började ute på fältet. Gick inte att böja honom för fem öre. Tränade honom på raka spår och just på den raka biten gick han ju jätte rakt, sen kom man till hörnen och då gick han lika rakt =)
Mycket energi hade han åxå. Dessvärre tyckte han att han kunde lägga den mer på att springa än att lyssna på mej. Så han fick jogga på lugnt på fyrkantspåren ett bra tag tills han släppte spärren i nacken och faktiskt mjuknade en hel del.
Då gick vi in på en volt och fortsatte lite. Mycket fin resultat även om han försökte smita många gånger.
Lite stelare i höger varv än vänster, men fick ändock godkänt efter turen.
Tror han tyckte att det var skönt att få jogga av sej lite först.
Känner verkligen att han inte orkar bära sej i lugnt tempo så det är detta vi kommer att träna på den närmsta tiden framöver.
Efter passet fick han sej en dusch och masserade in linement på benen och la bandage.
Så får jag väl ut och skritta lite imorgon.

På kvällen blev det nachos och mys här hemma med älsklingen. Kikade som vanligt på Lets dance och Hjälp.
Var ganska trött så när vi skulle kolla på film somnade jag ganska fort.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: