Mycket att skriva ikapp nu

2009-04-20 / 14:56:38
Har ju varit dålig på att blogga ett tag nu. Men här kommer väl iaf en liten sammanfattning.

Alla djuren mår bra. Men Pim har fortfarande inte fått sin allergitest gjord. Sist vi skulle iväg så ringde dom och sa att det medlet dom hade var skummt. Så det blev framflyttat igen. Men nu har vi tid på fredag igen. Hoppas att det blir av denna gången.

Förra helgen var vi iväg på bilmässan i jönköping. En riktig heldag. Vi åkte hemifrån vid halv 7 och kom hem vid 12 på natten. Kan lova att jag var helt slut när vi kom hem.
Va mycket folk, fööör mycket folk. Så det var inte så lätt för mej som är enochtomte hög att se något.
Men det var helt klart bra träning för min sociala fobi =)
Hade iaf trevligt där borta även om jag blev väldigt sliten i både kropp och knopp.

Kvällen innan (fredag alltså) Hade jag lite bekymmer uppe i stallet. Gick ut för att kolla in dom nya lammen och blev givetvis helt kär i en ynklig liten stackare som inte mamman brydde sej om. Så jag satt med den lilla parveln i knät och nappade honom och agerade mamma åt honom. Går inte att beskriva va hemskt det var att säga farväl till den när vi väl va tvugna att åka. Kände ju på mej att det inte skulle gå vägen om den inte tog om hand av sin mamma. Hade hellst velat ta med den hem så jag kunnat mata den och tagit hand om den. Men jag skulle ju inte vara hemma under lördagen så det gick inte. Jag grinade och bölade och hade känslan i kroppen att jag verkligen övergav ett djur. FY FAN rent utsagt va dåligt jag mådde. Men efter mycket tårar så fick jag ändå lämna den.
Ville inte veta hur det hade gått för den förrän jag kom hem från elmia. Och tyvärr så fick dom ta bort den lilla *snyft*
Så nu går jag inte in och kollar på lammen för det var så himla hemskt. Vill inte fästa mej vid en till om den inte klarar sej.

Hästarna är allt bra med åxå. Blivit lite dåligt med motion en vecka nu men ska försöka komma igång igen. Vägarna runt om i stallet är så himla dåliga nu så det är nästan farligt att rida på dom. Hästen försvinner nästan under en.
Men det börjar ju torka upp lite nu iaf.

I fredags var jag på stan med min arbetsterapeft. Ännu lite social träning för mej. Men eftersom jag var härdad efter elmia så var inte lilla Karlstad så farligt just den dagen =)
Köpte iaf 3 linnen och en söt klänning.
Sen har jag varit in på jobbet och handlat en gång. Tycker fortfarande att det är jätte jobbigt, men jag klarade det och blir så stolt över mej själv för varje liten grej.
Hoppas att jag kan få bukt på mej själv så jag kan leva lite lättare.

Nu har jag iaf fåt tmed lite på vad som hänt. Men som sagt den största nyheten är nog degurungarna =)
Kram
Kommentarer!
Postat av: Mie

Om vi bara hade kunnat klämma in en liten träff Wirre!!!

Jag bor ju utanför Jönköping!!!



Men vi får ta det en annan dag!!

Kommenterat - 2009-04-22 / 20:25:25  | URL - http://miehellberg.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: