Tappsko på JumJum... *typiskt*

2008-09-01 / 21:50:26
Hallo!
Idag har jag faktiskt haft sällskap i stallet och åxå vart ute och ridit lite. Tanken va väl att vi skulle ta oss en tur, men Jumjum hade tappat en sko. Nedrans. Men vi red lite på fältet i lugnt tempo och provade oss en liten bit på vägen men de gick inte.
Gino gick som en guttaperka boll över hela vägen som vanligt. Hur skulle de se ut om man går rakt fram lixom.
Va skönt att iaf komma upp på hästryggen igen även om de bara blev en kortis. De va åxå kul att ha någon att rida med för en gångs skull.
Hoppas att V vill bli med fler gånger.
Jag lekte hovslagare och drog av Jummisens andra framsko åxå som givetvis satt rätt bra. Men nu är de ingen ojämn belastning iaf =)
Hoppas att hovis kan komma snart så de går att rida Jumjum igen.
De är väl ungefär detta som jag gjort idag. Satt framför datorn i fm och försökte samla ork att åka till stallet. Sen loggade V in på msn och jag blev så mycket mer inspererad när jag fick sällskap.
Hundarna har fått två promenader i stallet åxå.
Lukasen blev kickad av Jumjum idag. Tror det bara blev en liten smäll med frambenet och de va ju tur. Men Lukasen blev nog lite chockad. Men nu lärde han sej kanske att låta bli att traska i hagen på egen hand.
Att va liten och gå in i Jumjums hage kan leda till en snabb död =/ Jag har en mördar häst.
 Tur att han är snäll så länge som smådjuren håller sej borta.
För att förklara detta med mördarhäst så kan jag ju tala om att ett lamm smet ut från fårhagen och in till hästhagen. Jumjum slog i frambenet och det tog så illa på lilla lammet så det fick avlivas. Även Pimpen har fått känna på denna vrede då han som valp fick Jumjum över sej.
Vet inte varför han inte gillar små djur. Men det kanske har hänt honom något tidigare i livet.
Men som sagt, han är snäll annars. Och när man rider kan hundarna nästan hänga i svansen på honom utan att han gör något.

imorgon är det det stora dagen D. Läkar besöket. Bara en sån sak som att jag ska gå upp före 9 är en jobbig sak. Sen känner jag mej lite spännd och nervös över vad som kommer att hända och hur jag komemr att må. Men jag ska väl inte grubbla på saker som jag inte vet något om innan.
Om jag inte är allt för sliten efter besöket i morgon så ska jag och mamma plantera lite buskar å göra gården lite fin. Måste ju få ner plantorna innan de blir för kallt.
Ha de gott
Kram
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: