Bytt box och fejjat i stallet

2008-09-15 / 22:44:38
Tjingeling.
Idag var jag vaken från cirkus halv 7. Då kom älsklingen in med en tablett till mej och ett glas vatten. Efter det beslöt jag mej för att hålla mej vaken. Så som ni märkte tidigare under dagen så satt jag vid datorn =)
Har haft sällskap och hjälp i stallet idag. Vi hade det riktigt trevligt fast vi slet som djur =)
men nu har Jumjum fått en ny box igen. Och det blir verkligen jätte bra bara boxdörren till gamla boxen tas bort. De skulle Krister göra under veckan.
När jag och E hade slängt in ny torvbädd i nya boxen och tömt andra boxen så tog vi in kusarna.
Stackars tjejen fick sej väl en åktur hon inte glömmer. Men de gick bättre när Jumjum lugnat sej lite. Hoppas han inte gett henne men för livet =)
Lekte lite med hundarna där uppe och småplockade med lite annat. Ska göra en riktig ränsning när Z och hästarna är ute. Ingen ide att börja redan nu.
Men jädrar va plats de komemr att bli *chock*
Dock lite tråkigt att bli helt ensam i stallet. Men jag vänjer mej nog.
Känns skönt nu när boxen är klar och båda hästarna är motionerade.

Är riktigt stolt över mej själv att jag vart uppe vid 7 varje vardag sedan jag började med tabletterna. Detta måste ju betyda att dom hjälper och ger mej lite mer GO så jag tar tag i livet och inte bara ligger å tycker synd om mej själv på dagarna. Är så himla skönt att gå å lägga sej på kvällen och känna sej nöjd över sej själv. De va onekligen väldigt längesedan.
Den värsta yrheten börja släppa men blir fortfarande väldigt matt och trött när jag anstränger mej. Men jag kämpar ju iaf på och vill förändra min livsstil.

Skulle ha vart till tandläkaren i morgon, men avbokade detta. Blir för mycket på en dag. Ska och träffa sköterskan i morgon igen. Vet inte om dom tänkt öka dosen redan efter en vecka eller om hon bara vill höra hur det går.
Så nu slapp jag pina mej i tandis stolen iaf *pustar ut*

Funderar på om jag ska försöka att sparka mej upp ur sängen och ta hästarna innan jag ska in till stan. Får se hur mycket motivation jag har till det till möran. Men de är ju bättre de än att sitta i sängen med datorn i knät.
Får se vad jag orkar. Kan va skönt att ha de gjort.

Fick massa grejer idag. Först ridbyxorna då, sen det fina linnet som va riktigt snyggt, ska ta en bild och lägga in någon dag. Eller om jag går å leker modell senare =)
Sen fick jag det nya antiskall halsbandet. Har provat de när hundarna vart ute. Men dom skällde dåligt för ovanlighetens skull så jag vet inte om det funkade. Eller så var det de som de gjorde *haha* Ni kommer iaf kunna läsa hur det går med halsbandet inne på hundarnas blogg

Älsklingen skulle ju å kolla på bil nu under veckan men tror att han ångrade sej
*tittar på honom*
Jepp, de blev inget med det =)
Nu under kvällen har jag suttit och lagt in bilder och information inne i hästarnas blogg

Imorgon måste jag komma ihåg dessa grejer
*så bananfröna
*köpa mat åt Diva och Snobben
*ta med hö från stallet*
*åka i tid till stan så jag hittar parkeringsplats så de inte blir som sist=)

Får se om jag lyckas komma ihåg allt detta i morgon =)

Nu sitter vi och myser framför tvn och kollar på "I ditt ansikte" Magnus Betnér är att pärlig han =)
Vi har lite planer på förändringar här i livet även jag och Johan, Men det får ni inte veta vad det är än =) Är ett tag kvar innan detta händer. Men jag längtar♥

Nu har jag inge mer å skriva
Kram

Kommentarer!
Postat av: Bodil

Vi får väl försöka ordna så du inte blir ensam i stallet varje dag. =)

Kommenterat - 2008-09-16 / 18:14:29  | URL - http://bodil.devote.se
Postat av: Anette

Står inte Zandra i ditt stall, eller är det hon soms ka flytta? Vart tar hon vägen?

Kommenterat - 2008-09-18 / 14:19:23  | URL - http://trollbacken.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: