Va har jag gjort för att förjäna allt detta??

2008-10-20 / 00:28:23
Hej på er!
Börjar väl med att säha förlåt. Dels för att jag inte skrivit på länge och sedan allt elände som jag kommer att skriv a om nu.
Hoppas att jag har några läsare kvar efter mitt blogg uppehåll.
Mitt liv är ett enda stort frågetecken nu.
Jag mår ständigt dåligt och kasst.
Senaste tiden har de väl vart magen som strulat som tusan. Vet inte om man kan kalla dett helvete för magkattar. Tror det är nå annat , men har inte vågat iväg och kollat upp det än.
Så jag har varje dag jätte ont i magen och mår pyton. Detta görju att jag varken har ork att göra saker eller äta ordentligt.
Sitter oftast här hemma själv och ugglar. Men vad ska jag göra då. Orken finns ju lixom inte riktigt.
Hur som hellst så bryter magen ut allt dumt som finns i min kropp. Jag går och grubblar på saker som jag oroar mej över som jag kanske skulle må bättre av att inte grubbla över.
Gino är fortfarande inte ridbar och Jumjum står där han står,
Vill så gärna ut och rida lite. men så är vi tillbaka till detta med magen som låser hela kroppen.
Måste verkligen varit elak i mitt förra liv, eller va har jag gjort för att förtjäna detta helvete??

Jag vill ju bara få må bra ju.
Kärleken går det dock super med, trots att jag grubblat så. På onstdag händer stora saker. Men det tar vi då.
Är så glad att jag har Johan som stöttar mej, men samtidigt är jag rädd att han tröttnar.
Skulle inte vilja kämpa vidare utan honom..
Det har alltså inte hänt så mycket sen sist mer än jag mått riktigt as dåligt.
Men nångång måste det väl va min tur att få må bra tycker jag.. eller?
Kommer att skriva mer om detta i morgon när jag är mer klar i huvudet.

Och även berätta lite av vad som hänt under tiden som jgag inte skrivit.
Vill ju komma in i bloggandet igen ju.

Idag har jag iaf haft en ganska så bra dag.
Började med massa mys i sängen på morgonen, och det var såå härligt. Äntligen fick vi lite tid för oss själva.
Sen gick vi en långpromenad med småhundarna.
Efter detta åkte vi in till ikea och bergvik en sväng. Köpte ett nytt halsband till lilla Harry =)
Hittade en så himla fin jacka som jag vill ha, men man behöver ju pengar för att kunna handla. Men på nått sätt ska jag ha den jackan =)

Imorgon ska jag på gruppmöte igen. Kanske kan bli kul. nu vet jag ju vilka jag ska träffa iaf =) Kan nog bli lite kul =)

Hästar och hundar berättar jag mer om i morgon.
Nu ska jag sova.
Natti natti
Kommentarer!
Postat av: anette

jag tror magsmärtorna kommer ifrån depression och oroligheter. vart får du ont? precis mellan brösten men liten längre ner "i mitten på magen" o typ magen sväller och det gör verkligen skitont. så får jag i perioder. bästa är att värma en riskudde i micron o lägga på magen. nackdelen om man äter mkt tabletter är att det lätt bidrar till magkatarr. Jag tror att du skulle börja må bättre om du "kommer ut" mer än sitter inne. Jag vet hur lätt det är att fastna i "tryggheten hemma" när man mår dåligt. Jag va ju sjukskriven för stress/yrsel/svimningar/panik. och jag började jobba 2 timmar/dag. Under flera månader endast 2 timmar/dag. I början va det riktigt jobbigt. jag fick massor av attacker, svettningar o yrselattacker, trötthet m.m men sedan vande sig kroppen. det viktiga va ju dock att bara nöja sig med "få timmar" och börja sätta rutiner i kroppen. Jag va så dålig så jag kunde inte ens gå utanför dörren utan att folk fick komma och hålla mig i armen o leda mig. Jag tror att det är samma för dig. (har följt lite vad du skrivit)

Kommenterat - 2008-10-21 / 22:50:51
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: