Hur mår Gino då?

2008-10-07 / 08:26:47
Har ju inte skrivit så mycket mer om Gino.
Väntar på att den andra sprayen ska komma in på apoteket.
Så jag kör fortfarande på med Horsolen.
Han har fått flager runt såret, men det stod att de kunde bli så av behandlingen. Själva Såret ser väl inge bättre ut, men jag vill inte va och pilla på det. Så jag låter den tjocka skorpan sitta kvar tills den släpper själv.
Eftersom jag inte vill att han ska tycka att det bara är en plåga att stå på stallgången så har jag före och efter behandlingen stått och pysslat med honom och kliat/masserat/gosat med honom.
Under den stunden så kan jag istort sett klia honom precis vid såret utan att han reagerar. Näsan blir bara jätte lång och går fram å tillbaka =) Så det kliar nog skönt..
Men så fort som behandlingsgrejerna kommer fram så ändrar han beteende. Kastar sej, hugger, skakar och sparkar.
Så jag tror det är mycket psykiskt med allt. Och att han helt enkelt är mycket fjantig åxå.
Vet ju sedan tidigare att han har total sprut skräck. Så den där lilla behandlings sprutan gör väl att den dåliga sidan kommer fram.

Hur som hellst har herrn överskottsenergi till max, går det inte att börja skritta honom barbacka snart så får jag nog sätta på mej hockeyutrustningen och ta en promenad med honom.
Men om jag väl kommer upp på honom kommer jag verkligen vara tvungen att ha koll på vart jag har händerna. OM jag ens kommer upp. Kanske åker av lika fort igen

Jumjum står ju mest där han står nu. För den orken jag haft i stallet nu har jag vart tvungen att lägga på Gino. Men givetvis får även Jummisen lite TLC varje gång jag är där.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: