Vad har jag pysslat med dom senaste dagarna?

2008-11-12 / 08:39:07
Tjohoo!
Om det är så att någon undrar över vad jag haft för mej de senaste dagarna så ska jag försöka uppdatera lite nu =)
Har ju varit lite dålig på att skriva här i några dagar nu.
Men det är helt enkelt för att jag haft mycket att sysselsätta mej mer, och gjort lite mer saker än vanligt. Så på kvällen har jag helt enkelt inte haft ork till att sätta mej och skriva.
Ska fösöka bättra med *lovar*

Söndagen
Började dagen med att morgonfodra och släppa ut hästarna. Så vi var klara med allt i stallet vid 9 tiden.
Efter det ville vi ju utnyttja dagen lite när vi väl var uppe och igång.
Så vi åkte hem och fixade till oss lite, tog en promenad med hundarna och åt lite frukost.
Sen åkte vi in till OBS och kollade lite, och in på Ikea för att inskaffa lite ljus och mys =)
Sen var det ju Farsdag, så det blev till o med en resa ut till min riktiga far och hälsade på en liten stund.
Har inte träffats på säkert ett år, så det var lite kul att se hur han och min bror har det.
Tror att dom blev väldigt glada över mitt besök åxå.
Efter det tog vi vägen förbi Pets på hemvägen och fixade nya reflexhalsband till hundarna.
På em så snabeldrakade älsklingen, medans jag plockade undan lite här hemma.
Och på kvällen blev det mys framför tvn.
Det va sent på kvällen då som Harry började spy...

Måndagen
Hade väl lite plander på att ta det lite lugnare denna dagen. Kände verkligen i kroppen att helgen hade slitit på den.
Så på fm passade jag Julia en stund, tills mamma kom och skulle hämta henne och drog med mej till ÖB i edsvalla.
Hade under morgonen toskat spyor från Harry och va nog rätt sugen på att komma bort lite ändå.
Så vi packade med oss hundarna och for iväg.
Strosade runt lite på öb men blev väl inga större inköp direkt.
Va även in på skoaffären där för att hitta nå snygga stövlar till mej, det gjorde vi inte, men fick tag på värsta pärliga tofflorna i stället =)
När vi kom hem var jag ju ännu mer sliten.
Kändes som att hjärnan hade stängt av sej helt.
Satt vid tvn resten av kvällen och försökte samla lite krafter.
Älsklingen köpte ny mobil som jag är lite avis på =)
Under natten var Harry dålig igen. =/

Tisdagen
Dagen börjar med att slänga alla sängkläder i tvätten, och alla filtar och korgar. Det minsta lilla som Harry får i sej kommer upp efter en liten stund.
Lilla stackaren.
Men efter att ha tvättat och dolat lite så sätter jag mej i sängen full med tidningar och försöker att bara vara.
Riktigt välbehöövligt, men känner fortfarande att krafterna saknas.
Vi var i stallet lite senare igår och det var skönt att komma ut. Lite hästnäsa är aldrig skadlig för näsan =)
Köper med oss lite utemat efter det och åker hem och kollar på tv och tar det lugnt.
Bäddar rent i sängen i förhoppning att det inte skulle bli mer snusk i den.
Harry fick några kulor kvällsmat som vi portionerade ut åt honom. Och peppar peppar, han har ännu fått behålla  det.
Han verkade mycket piggare under kvällen igår, även om han inte vart så jätte hängig ändå under dagarna han inte fått i sej maten.
Får se hur det går nu under dagen.

Så nu har jag väl fått med lite iaf =)
Kram
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: