Saknar dej så de gör ont..

2008-05-22 / 22:56:11

Johan jag saknar dej massa här hemma. Kom hem nu...
 
Jag önskade mej en stjärna.
En stjärna som vägen lyste upp.
Jag önskade mej en egen måne.
Där jag kunde vila och bara vara mej själv.
Jag önskade mej en fyr i dimman tät.
Ville hitta en fast punkt på öppet hav.
Jag önskade mej en varelse brevid, som uti natten höll mej sällskap.
Jag önskade i dagar och nätter, dock ingen önskan föll in.
Där dimman var som tätas tycktes jag se fyrens sken.
Med lätta steg benen bar mej mot något som liknade kärlek.
Jag fick ingen stjärna från skyn. Dock är du som en stjärna på himlens valv.
Jag fick ingen måne, men såväl din trygga famn.
I dimman är du min fyr, du är min guid på havet de blå.
Av alla stjärnor i natten du lyser så väl.
Du är den bästa av stjärnor jag någonsin kan få.
Älskar dej Johan!♥

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: