Nya selar till hundarna

2008-05-28 / 16:12:18

Inskaffat nya selar till dom små liven idag.
Givetvis var de inte bara å bara för mej att gå in i affären köpa rätt storlek och sen gå ut och gå med hunden. NEEEJ.
Först åkert vi till affären, köper den minsta till Harry (för han är ju liten) kommer hem och provar den och får den inte på han. Åker tillbaka och under vägen kom jag ju på att även Pimp vill ha en. Så inskaffar en större storlek till Harry (M) och  en till Pimpen (L)
Kommer hem och provar igen. Sitter jätte fint på Harry MEN på tok för stor för Pimpen. Åker ännu en gång till affären för att byta Pimpens. Går in å skrattar lite med hon i affären och säger när jag går, nu kommer jag inge mer idag... ne eller hur...
Kommer hem och kollar i påsen och inser att vi aldrig bytte sele utan bara tog fram den mindre. Så tillbaka igen för att ännu en gång få byta sele. Sen när jagh kom hem så blev de äntligen rätt. Krävdes ju bara 4 turer till forshaga för att de skulle bli så.
 Här är dom. Fast Pim fick ta den ljusblåa och Harry den andra.
 
 Den svarta är tagen inna njag bytte ut den till den mindre stor´leken.
Hade ju velat ha en rosa till Harry men de hade jag fått order om från högre ort att jag INTE fick ha =)
Lite konstigt att hundarna skulle ha samma storlek tycker jag. Harry är ju såå liten. Men detta visar ju att han inte är så liten som jag tror.
Snart kommer Johan och då ska vi grilla idag när de är lill lördag och solen skiner så. Blir nog fläskfilé. *mumma*
Men som vanligt så är väl Johan sen och dryg så jag får väl ta nå å äta under tiden om jag inte ska svälta ihjäl
Vi måste ju handla innan åxå.
Annars har jag inte gjort så mycket idag, mer än å åkt fram å tillbaka till djuraffären då förstås. Satt ute i solen en stund och läste förut, men de blev ju så himla varmt så jag gick in igen.
Nu ska jag hoppa i duschen och sen ta mej en fralla.
Kram♥

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: