GRATTIS GINO!!!!! 6 år idag

2008-05-22 / 12:44:54

För 6 år sedan så föddes min svarta pärla i västerås. Gissa om jag hade väntat på denna dagen.
Jag va och hälsade på Berga friesergård nån månad innan han föddes och valde vilken av märrarna jag ville ha fölet efter. Jag valde snygga Mariska. Den som då tycktes ha mest fart och fläkt i sej.
Jag väntade och väntade på att fölet skulle komma.
Så en solig dag när jag va i uddevalla för att starta Jumjum så ringer dom och säger att ett litet hingstföl blivit fött. Tror ni jag kunde tänka på så mycket annat än detta då??
Starten med Jumjum gick som den gick, vi kom på en 4e plats men hade garanterat vunnit om han inte hoppat i starten.
Dagen efter va vi och kikade på min blivande lilla stjärna.
Benen va raggliga och krokiga på honom och han va verkligen jätte liten. Jag blev helt kär.
Månaderna gick och de blev ganska många turer upp till västerås innan dagen då jag skulle få håmta honom kom.'
Vi hyrde en hästbuss så att han skulle ha de så bra som möjligt under sin resa.
Många tårar från både mej och uppfödarna blev det innan han va lastad och vi kunde bege oss.
Vi kom väl ungefär 500 meter innan vi såg i kameran att den lilla rackaren hade klättrat över bommen i transporten så vi fick stanna och lasta ur han och spänna honom lite kortare =)
Sedan reste vi vidare och de kändes som en evighet innan vi va framme och jag fick lasta ur min alldeles egna frieser. ♥
Dom första veckorna kunde jag inte göra så mycket med honom då han sträckt sej i benet under resans bravader. Men guud va jag pysslade med honom. Är ett under att han ens hade nå hår kvar på kroppen.
Jag va så stolt över honom.
Dagar blev veckor och veckor blev månader tills de tillslut hade gått några år så jag kunde börja rida honom lite lätt.
Har aldrig vart med om en så underbar häst att jobba med. Inte en tendes till att vilja kasta av mej en enda gång under alla åren.
Vi lyckades åxå köra in honom utan några som hellst problem.
Och här är vi idag. Nu har jag en stor och ståtlig frieserhings som skulle ha blivit pappa ganska såp nu om de hade gått vägen.
Jag är fortfarande lika stolt över min svarta pärla!!!
Här kommer lite bilder som tagits under dom underbara åren jag haft tillsammans med Gino ♥
 
   
   
 
   
 
  
 
   
 
  
 
 Blir helt rörd av att sitta här och kolla på åren vi haft tillsammans. Tänk att man lyckats få fram en så himla snygging av den lilla kraken han va när han föddes!
Kommentarer!
Postat av: humlan

dräglar Vad ofattbart vacker han är! Stort grattis till gino!

Kommenterat - 2008-05-22 / 12:48:52
Postat av: Weronica

Gino tackar så mycket för gratulationen. Kul att du kikade in här Humlan!!

Kram

Kommenterat - 2008-05-22 / 12:59:53
Postat av: Tezz

Grattis Gino!

Freiser är de vackraste hästarna tycker jag, skulle vilja ha en om jag hade haft råd och tid ;) Men men nöjjer mej att dreggla över din Gino :-)!! Du är lyckligt lottad som har råd att ha så många FINA djur!!Roligt att Du har en blogg så man kan följa din vardag :-)!Är det okey om jag lägger den under mina favoriter på min blogg? KRAMAR Tezz

Kommenterat - 2008-05-22 / 14:23:57  | URL - http://3ez.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Åh Snyggingen med stooort S! Älskar mörka hästar och din är helt underbar. Pözza goa mulen från mig och viska grattis i örat på honom samtidigt som du smeker han över kinden. ^^

Mysig blogg förresten gumman, kul att jag hittade hit.



Pözz på dig darling!

/Lillan

Kommenterat - 2008-05-22 / 15:54:11  | URL - http://s0me0ne.blogg.se/?c=120834284
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: