Tillbaka hemma

2008-06-18 / 15:43:59
Tjo
Nu hra jag vart uppe i stallet och tagit mej en tur igen.
Blev ingen direkt träning utan bara raka spåret framåt. Men herrn va pigg och glad och klagade inte alls på att fåå komma ut ytterligare en dag.
Fast även idag va de stora monster med vursting huggtänder i dikena =)
Gino fick snällt stå kvar i hagen idag åxå för de regnade och blåste så när jag va klar med Jumjums pyssel.

Fick brev från försäkringskassan idag. Inga roliga besked direkt.
Dom tycker att de är dax att dra in alla mina pengar nu och slänga ut med i arbetet. Ändå har alla mina läkare sagt att jag kan va lugn för jag kommer inte va redo att börja jobba än på bra länge så jag ska inte gå å stressa upp mej för jobbet.
Lätt att inte stressa upp sej nu då när jag troligen inte kommer att få nå pengar. Va ska jag då leva på??
Sen fick jag ju inte ett öre från försäkringsbolaget heller eftersom de inte stödjer neuropsykologiska funktionshinders grejer.
HALLÅ jag har vetat om att jag har de i 2 veckor. Men vart hemma i 3 år. Ska jag behöva straffas för att allt folk som jobbat med mej vart ouppmärksamma och inte kommit på förän nu vad som är fel på mej.
Jag har ju fått kämpa mej genom livet utan någon som hellst hjälp och inte vetat varför jag haft dom problem jag haft. Och nu får jag inget för de för att jag råkat veta om de i två veckor.
Ansökan om stöd skickade jag in om för flera månader sedan.
Så försäkringskassan och bolaget kan skita på sej om dom vill!

Hoppas iaf att de går att lösa de på nå sätt. Får ju lite lätt panik om jag ska ut och arbeta nu innan jag ens fått börja behandlingen. Vet ju inte alls hur jag kommer att reagera av tabletterna.

Ja jag vet jag ska inte gnälla, jag har de ju väldigt bra. Men när man får sånna här chockbesked så börjar man ju faktiskt att undra.

Hundarna fick va hemma idag när jag åkte till stallet för att jag bara skulle få vara helt själv där uppe och gå å plocka. Va riktigt skönt att slippa ränna runt och kolla vart dom är hela tiden. Fast de va ju en del protester här som väntade på mej när jag kom hem. Bla skor över hela huset.
Mamma skulle komma hit en sväng med hon sitter på verkstad med sin bil och har gjort de hela dagen så hon orkar sej nog inte hit när benzen väl är klar.
Hade jag vetat detta tidigare hade jag ju kunnat hämta henne. Kan ju inte va allt för kul att ha suttit där hela dagen.
Sen så kommer väl darlingen min hem från jobbet snart åxå. Har längtat massa hela dagen. ♥

Nu ska jag göra en inventering i kylskåpet och se om jag hittar nå gott.
Kramar♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: