Go kvällen!

2008-06-24 / 00:14:15
Nu har älsklingen somnat så jag tänkte ta å blogga lite innan jag kikar på en film.
Under fm idag har jag mest slappat och vart grinig på att jag inte hade nå internet. Så jag åkte upp till stallet.
Uppe hos hästarna så tog jag mej en tur med Jumjum. Hade tänkt rida på grannens paddock, men den va upptagen så vi begav oss ut i skogen.
Han fick ta i lite i den tunga leran på en skogsväg hade lite högre tempo på han nu så han skaq bygga kondisen lite. Sen går han väl ner med tiden.
Han är het som en kamin så de skulle va skönt att åka iväg till en riktig bana med honom så han får gå snabbjobb. Men får nog vänta en månad till innan jag vågar mej ut på sånt med han. Vill ju komma igång ganska så lugnt.
Ska mest jobba på kondisen och se få ner han i vikt innan jag börjar jobba honom på ridbanan. Bättre att han får upp orken till de hela.
Försökte frissera manen på honom lite, men den blev bara kortare och kortare så jag fick ge mej. Sen är de ju någon nämner inga namn, som klippt hovskägget på en lerig häst med saxen så den va slö som tusan =)
När jag kämpat för att få manen jämn och fin hittade jag en vursting sax som jag fick gå å finslipa med. Misstänker att de inte ser allt för bra ut i morgon =)
Hur som helst så är de så himla kul att få igång han igen. Han känns ju så fräsh fast har väl inte riktigt orken än. Har ju ridit honom varje dag sedan förra söndagen. Så han borde ju börja kommaigång. Fast magen drar nog ner på tempot lite =() Ska ta å rida ner till vågen och väga honom i helgen och se hur mycket de är han behöver gå ner. Sen ska jag köpa e vitaminer till han och mineraler och kieselgur och biotin. SEn är de väl tusan åxå om han inte ska bygga muskler =)
Skulle vilja ha lite ridsällskap uppe i stallet.
Nån som är intresserad av att rida en av mina killar 1-3 dagar i veckan??
Vore såå kul om man kunde hitta en lika galen människa som mej att ha som sällskap ibland. Men de måste vara en ansvarsfull vuxen ryttare som bara vill med ut i skog och mark nån gång i veckan =)

När johan slutade så kom han hit och vi har vart iväg till Petrus kiosken och käkat lite.
Nu när va lagade mat hemma igår va vi att värda att få äta ute igen =)

Gaaaahhh!!!!!! Va han snarkar!!!!

När vi ätit så satt vi ute med hundarna lite och dom hittade en 110 taggare, som Johan givetvis va tvungen att klappa på =) Lukas hade fullt upp med bollar som vanligt medans Pimpen bara ville gå in.
Nu har vi iaf kikat på några avsnitt av Hey Baberiba igen. Kungafamiljen är ju så himla bra. Kungen är ju bara sååå bäst.
Gillar den sortens humor =)
Fast de är ju fortfarande inget som slår Scrubs =) Den serien är ju bara kult =)
I morgon ska jag passa Jullan och när jag hämtat henne så ska jag ta med henne upp till stallet så hon åxå får göra nå kul =)
Om ni känner någon som är sugen på att rida Jumjum nån gång i veckan så kan ni väl kontakta mej. Vore så kul med sällskap på långturer i skogen.
Sen ska jag försöka ta mej in på Ryttarforumet åxå. Är ju där så dåligt nu *rodnar* Men jag saknar er och vet att ni förstår att jag har endel att ligga i =)
I morgon får nog jag ett roligt paket med posten *fniss* hoppas jag. Får se om de blir nån invigning av nya saken på kvällen eller hur de blir =)

Alla bilder börjar lagras på här åxå. Har en hel drös som jag ska ta och bomba er med någon dag. Ska bara få in dom i datorn och se vilka som är värda att visa =)
Ne nu ska jag ta och slappna av lite och se om jag tillslut kan sova =)
Höres i morgon.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: