Pimpen va jätte duktig hos Veterinären!!

2008-12-29 / 19:46:11
Tjoo!
Nu är vi hemma från djursjukhuset.
Alla veterinärer har fullt antal fingrar kvar =)
Pim var jätte duktig. Små muttrade lite på vetten men mycket lugnare än sist. Hade jag inte bett henne sätta på munkorgen så hade hon nog inte trott att det behövdes.
Blev en lite snabb hälsokoll först. Han var jätte fin i hullet tyckte hon. Jag som trodde han var för tjock *rodnar*
Sedan fick han en spruta med lugnande. Skulle väl va 10-15 min innan han slumrade till. Men vi fick vänta i säkert 40 min. Varje gång vet kom in så lyfte han på huvudet och muttrade lite. Fast han sov jätte gott när hon höll sej borta =)
När han väl lugnat sej så gjorde dom skrap prov på massa olika ställen på kroppen på honom. Så nu ser han ut som en riktig slagskämpe med massa sår på sej. Stackarn.
Som han ser ut nu så tror dom mer på Demodex än allergi. Men han ska fortsätta gå på diet utan gottsaker ett tag till. Så får vi se vad skraptesterna visar.
Har inte hunnit forska mej till riktigt vad demodex är. Men fattade det som att det är något litet hudkvalster som vissa hundar är mer känsliga mot.
Ska läsa på bättre om det.
Hur som hellst är jag riktigt stolt över Pim efter denna dagen. Han har verkligen skött sej ypperligt bra min lilla ögonsten.
Och så fanns det ben till allergihundar inne på kliniken. Så det fick han två stycken som belöning. Så skönt att få ge honom något som han får äta nu.
Han smaskade glatt i sej det benet och har ett sparat =) Såg ut som ett grisöra i formen men är väl något mycket mildare. Han gillade det iaf och det är ju huvudsaken.
Han är lite dåsig fortfarande och antadligen trött i hjärnan efter dagen (även matte är död i huvudet) Han har gnytt lite men det är väl inte så konstigt med alla skrapsåren han har.
Blir extra mycket mys och gos i kväll.♥
Här är några bilder på en nöjd Pim med sitt ben.






Syns verkligen att han tycker att benet är mumma =)
Kommentarer!
Postat av: Mia

Så skönt att det gick bra idag! Håller tummarna att det inte är för "stor" allergi utan att det är något man kan hjälpa bort med mat mm! Kul bilder på sötingen!

Kommenterat - 2008-12-30 / 15:57:20  | URL - http://fredthevov.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: