Lite slappar dag

2008-12-28 / 13:19:48
Idag har vi lite av en slappar dag. Vi va upp vid 10 tiden och åt frukost. Efter det har vi mest suttit vid en varsin dator och tagit det lugnt.'
Har kikat runt inne på blocket och sett mycket kul. Inter för att jag ska ha något, men det är kul att kika.
Vi ska väl ganska snart åka upp till stallet och pyssla lite. Får se om det bara blir lite longering för Gino idag när han gick såpass hårt igår och har gått i flera dagar.
Sen ska vi kolla om det går att laga min speedcar på något sätt. Det är en klickvagn och det är ju väldigt behändigt på vintern när det är kallt åt händerna att sela ut.
Annars har jag ju rockarden men då tar det ju evigheter innan man är ute.
Får nog försöka ha lite körträning på Gino så han kanske kan bygga lite mer "trav" muskler.
Har inte kört Gino på minst ett år så vi får väl se hur det går. Han har ju varit lite lätt i baken nu under veckan. Men med slaghjord går det säkert bra.

Älskling verkar vara sugen på att åka in och köpa ett tvspel åxå. Får se om han bestämmer sej och vad det isf blir för något. Men det kan ju helt klart vara lite kul att ha något att slappa vid. Får se hur det blir =)

Imorgon ska Pim till veterinären igen för skrapprov och pricktest. Jag är jätte nervös. Gillar inte alls att åka till vetten. Och absolut inte med min ögonsten. Och dom lär ju få söva honom eftersom han inte svarar på lugnande. Och han kan garanterat inte vara helt vaken när dom ska sticka i honom. För munkorgen kommer på direkt när han kommer in i rummet. Och vill vetten ta i honom så är han rätt snabb på att flytta sej =)
Men det ska väl lösa sej denna gången åxå.
Ska iaf bli skönt om dom kan komma fram till vad han är allergisk mot. Lättare att ha lite koll på det hela iaf.
Tycker han blivit sämre i huden under tiden nu sedan han började med nya fodret. Men det kanske är meningen att han ska flagna så.
Och badet 2ggr i veckan uppskattar han ju inte heller. Även om det är bättre nu när han fått badrocken =)

Nu ksa jag se vad älsklingen beslutat med tvspelet =)
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: