Fullt ös medvetslös =)

2008-12-27 / 16:56:39
Idag har vi stojjat runt hela dagen.
Började med frukost i lugn och ro hemma.
Sedan begav vi oss till djursjukhuset och fixade specialmat till Pimpen. Jobbigt att den bara finns just där.
När vi ändå va i karlstad trackten så åkte vi en sväng till lantmännen/Granngården. Har inte varit där på evigheter. Så vi strosade runt lite där. Hade tänkt köpa ett nytt ute täcke till hundarna men det blev aldrig så.
Men ett nytt 3delat bett till Gino blev det iaf =)
Och krokar att sätta upp Jumjums vattenhink med.
Sedan åkte vi till stallet och fixade och dolade lite. Johan satt upp krokarna och hinken. Blev jätte bra. Förhoppningsvis slipper hinkarna bli lika mördade nu =)
Sedan tog jag in Gino och pysslade iordning honom.
Blev lite kondis träning med honom idag. Mycket trav och i lite längre sträckor. Dock tyckte han nog det var lite jobbigt för han rullade över i galopp hela tiden. Ville inte alls ha ökad trav. Vet inte om det är skorna det beror på eller något annat, men som sagt trava det kunde han inte. I början var det galopp på stället för han var så pigg. Sedan blev det galopp i vilken fart som hellst för att det var för jobbigt.
Så nu ska det bli bygga trav träning ett tag. En frieser ska ju kunna trava fort och luftigt utan att rulla över.
Nya bettet funkade bra, men eftersom han var såpass het så fick jag lite att hålla i. Men det betyder ju mer muskler för mej =)
När vi var klara med träningen fick han sej en varm dusch och massage. Och så fick han på sej fina lila bandage. Han känner sej nog som värsta tävlingshästen ute i hagen nu =)
Älsklingen har under tiden som jag ridit varit med ute med hundarna och lekt med dom. Så även dom fick röra på sej.
Och Jumjum fick en skritttur med Nea efter att ha gått lite hårdare igår.

Nu är vi hemma och tar det lite lugnt, men vi ska snart iväg till paranteserna och käka lite och se på film. Så det blir en myskväll i kil =)
Blir att se Hancook på gigantisk tv och med massa ljud =)

Vet inte om jag kanske tagit slut på mej själv lite nu när jag hållt på så den senaste veckan. Har iaf varit jätte trött på kvällarna och kroppen är typ död efter ridningen.
Men jag vill ju passa på att göra saker när jag mår bra åxå.
Känns som att denna dosen på tabletterna är bra för mej. Ganska låg men onekligen så räcker den för mej. Har även gått upp 1½kg på 3 dagar. Och ni anar inte va nöjd jag är över det. Nu är det bara att kämpa på och hålla igång så kommer jga nog upp i vikten jag vill snart.
Vill inte ha fler motgångar nu!!

Ha en jätte trevlig kväll!
Kram♥


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: