Pimpens tonsiler är elaka

2008-08-22 / 15:54:20
Nu har jag suttit hos veterinären hela dagen. Pimen har rötgas och massa prover tagits. Först misstänkte dom kennelhosta på honom, så inte nog med att vi fått sitta i ett rum hela dagen, vi har vart isolerade åxå.
Tillslut när dom inte hittat något på röntgen eller de andra så skulle dom ge honom lugnande så dom skulle kunna kolla halsen på honom. Efter 30 min gav vi upp och han fick gå in till operationen och sövas.
När han väl sov så såg dom att hans tonsiler *stavas* va väldigt irriterade, han började blöda innan dom ens petat på dom. Och under tiden han va sövd så började han andas dåligt så han fick en tub i halsen för att de skulle gå å få i han luft. Och av det röret blev han väl kanske inte bättre direkt i sin lilla hals.
Vet ännu inte om det han har smittar eller varför han fått det. Men har telefontid på onsdag då svaren på proverna kommer.
Tills dess ska min ögonsten gå på antibiotika.
Han har iaf skött sej hyffsat bra under dagen även om han morrat lite skeptiskt åt veterinären.
Bara han blir frisk och kry är jag nöjd. Men kan lova att hela detta rasket va EJ billigt. Men de va Pimpelimpen värd.

Kram

 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: