Borde jag sluta med hästar??

2008-08-15 / 15:47:54
Börjar fundera på om jag borde ge mej med hästarna?
Häromdagen fick jag ju benet knäckt och idag blev jag knockad så jag högg mej själv i läppen. Fick mej ett fint jack, fläskläpp och blödde massa.
Borde jag ta detta som en pik att jag ska hitta en annan hobby som att samla frimärken? Eller ska jag bara ta de som att jag haft otur dom senaste dagarna?
Red Gino barbacka på fältet idag. asrbetade honom och lugn trav och han fick verkligen kämpa för att hålla igång och sedan arbeta. Tog en lååång stund innan jag fick honom att koncentrera sej över huvud taget. Men vissa stunder gick han riktigt fint. Efter träningspasset lekte jag lite cirkusapa och red runt baklänges och i damsadel och skuttade runt på honom. Tur att han är snäll =)
Efter de hoppade jag av och jobbade honom lite från marken. Och jag blir sååå himla irriterad när han ena stunden lyssnar, sen helt plötsligt börjar kasta med huvudet och skutta som en bäbis. De va iaf på detta sättet jag fick en trasig läpp
Borde kanske ha amfotboll utrustning på mej när jag är med hästarna.
N hade Jumjum idag så hon hade vart ute och låtit han röra på sej åxå. Så skönt att BÅDA hästarna äntligen börjar komma igång. Perfekt inför vintern de.
Va en skum gubbe i stallet idag åxå. En såndär som jag fick en läskig känsla av. Har ju vissa erfarenheter om sådant.
Han va iaf nån reklamgubbe så som tur va blev jag av med honom rätt fort när han skulle in i huset å snacka. Uh, får frostbrytningar *ASG*
Snart slutar älsklingen jobbet åxå. Sååå skönt att de är helg så vi får lite tid till att mysa.
Narnia 2 verkade funka. Lite mörk men den går at tse iaf. Så den får de nog bli i kväll.
Nu ska jag ta mej lite fika.
Kram
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: