200 inlägget =)

2008-08-11 / 20:57:50
Jädrar va jag har legat i sen jag skaffade mej bloggen =)
Vet inte om man ska skriva nått speciellt i detta inlägget
Ne jag kör på som vanligt.
Vi har precis grillat och käkat fläskfilé och potatis sallad. Så nu är vi mätta och belåtna.
Vi sitter å kikar på "10 barn, och fler på gång"  Färstår inte alls hur föräldrarna orkar. Några av familjerna har över 10 barn och är båda arbetslösa och går på bidrag. Kan verkligen inte vara lätt. Dom jämrar sej och klagar över att de inte är lätt att ha så många barn. Man måste väl kunna skydda sej... eller? Sen är de ju dom familjerna som verkligen brinner för sina barn och har barnen väluppfostrade och duktiga. Tycker att de är lite bättre. Ska man ha barn ska man väl se till att dom får en bra framtid. Jag kanske tänker dumt, men har man inte pengar så borde de väl inte bli lättare med över 10 ungar?
Själv kan jag inte ens se mej som mamma till en unge. Men de kommer väl kanske.
Nog om detta.
Under kvällen har vi väl inga direkta planer mer än att mysa till det och se på film eller nått.
Vi va och handlade massa snaskigt förut, men just nu är jag på tok för mätt för att orka tänka på nå snask.
I morgon skulle ev mamma komma hit så vi skulle måla altanen. Får väl se om vädret går med på de eller om de blir innomhusarbete =)
Är Kil hela veckan denna veckan så på onsdag är de bilutställning som Johan ska ha med båda sina bilar på. Får väl se om jag får äran att köra dit Golfen =)


Småhundarna ligge lite små pyrt till. Julia löper och detta har onekligen påverkat dom. Dom ränner till dörren och gnyr och velar runt och skvätter lite här och där. Blir helt vansinnig på dom. Så jag funderar på om jag ska skänka bort dom ett tag =)
Lukas som är kstrerad är iaf lika lugn som vanligt. Blir nog samma väg för dom små tillslut tänker jag. Är ju inte direkt några avels ämnen jag har breve mej i fåtöljen =)
Eller va tycker ni?

Ne, plocka undan lite och sen krypa tillbaka till soffan kanske.
Får se om jag återvänder efter filmen när älsklingen somnat.
Kram
Kommentarer!
Postat av: Mona

Söta ni är tillsammans :)

kram

Kommenterat - 2008-08-12 / 10:28:24  | URL - http://monaalsuntfi.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: